آرایش و زیبایی

اگر این جوش‌ها را بکنید، دیگر جایش نمی‌رود

جوش صورتیافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد بسیاری از لک‌های پوستی و جوش‌های مقاومی که در صورت به‌وجود می‌آیند ریشه در محافظت نادرست از پوستمان دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، جوش‌ها بیشتر زمینهٔ هورمونی دارند و تغییرات غددی و تیروئیدی در بدن باعث به‌وجود آمدن جوش‌ها در صورت می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، جوش‌های پشت لب، کنار لب و انتهای گونه‌ها و نزدیک به شقیقه‌ها از تغییرات هورمونی به‌وجود می‌آیند و احتمال بهبودی آن‌ها پس از ترکاندن آن‌ها کمتراست. ‌

گفتنی است، کندن جوش‌های روی گونه باعث می‌شود تا در زمان بعدی بیشترین و بزرگ‌ترین جوش‌های چرکی در آن نواحی به‌وجود آید و احتمال آسیب‌دیدگی پوست بیشتر می‌شود.

مطالعات اخیر متخصصان پوست نشان می‌دهد که کندن جوش‌ها و خالی کردن مایع درون آن‌ها اگرچه بزرگی و درد آن‌ها را کاهش می‌دهد اما به منافذ زیر پوست آسیب می‌رساند و در سنین بالا باعث می‌شود چروک پوست در آن نواحی شدت بیشتری داشته باشد.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، جوش‌های صورت باید به حال عادی خود‌‌ رها شوند و با شستشو با صابون و مایع‌های متناسب با پوست، چربی اطراف آن را کاهش داد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا