آرایش و زیبایی

چرا باید از ضدآفتاب استفاده کنیم ؟! اهمیت استفاده از ضدآفتاب

اهمیت استفاده از ضدآفتاب | کرم ضدآفتاب فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده از آن به خصوص در فصل بهار ضروری است، در این مقاله می‌خواهیم به این سوال که چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاه کنیم ؟ پاسخ دهیم. برای آگاهی از فواید ضدآفتاب با زندگی سالم در این مقاله همراه باشید.

در فصل تابستان و آفتاب شدید، پوست در معرض آتاب سوختگی و برنزه شدن است و با آفتاب سوختگی پوست خشک، پوسته پوسته و کدر می‌شود. آفتاب علاوه بر برنزه کردن پوست باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله لکه‌های تیره، رنگدانه‌های بیش از حد یا حتی آفتاب سوختگی می‌شود.

ضدآفتاب چیست؟

ضدآفتاب با جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید و منعکس کردن آن، از آسیب پوست ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند. با استفاده از ضدآفتاب، از برنزه شدن، آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست پیشگیری کنید.

محصولات ضد آفتاب به صورت لوسیون، کرم، اسپری، ژل، فوم، پودر و دیگر محصولات موضعی در دسترس هستند. علاوه بر استفاده از لباس مناسب، عینک آفتابی، کلاه آفتابی و لباس‌های مخصوص محافظ در برابر نور خورشید، و دیگر اشیا مانند چتر، می‌توان از ضدآفتاب به عنوان مکمل استفاده کرد.

استفاده از ضدآفتاب به کاهش یا جلوگیری موقت از ایجاد چین و چروک، لکه‌های تیره و افتادگی پوست نیز کمک می‌کند.

ضدآفتاب پوست
اهمیت استفاده از ضدآفتاب

عملکرد ضدآفتاب به چه صورت است؟

ترکیبات موجود در ضدآفتاب از سلول‌های پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند. ضدآفتاب ترکیبی از مواد شیمیایی یا فیزیکی فعال (یا ترکیبی از هر دو) می‌باشد که از پوست در برابر آسیب UV محافظت می‌کنند.

هرچه SPF ضدآفتاب بیشتر باشد، نتیجه‌ی بهتری دارد. میزان SPF نشان دهنده مدت زمان تاثیر و خاصیت محافظتی محصول در برابر آفتاب خواهد بود. به همین دلیل معمولا توصیه‌ی متخصصان پوست این است که از ضدآفتاب با حداقل SPF30 یا بیشتر استفاده کنید.

بهتر است برای انتخاب ضدآفتاب متناسب با نوع پوستتان حتما با یک متخصص مشورت کنید. در صورت استفاده از ضدآفتاب مناسب، پوست از ابتلا به جوش و آکنه در امان خواهد بود.

اهمیت استفاده از ضدآفتاب

قبل از بیرون رفتن از خانه حداقل 15 دقیقه قبل از ضدآفتاب استفاده کنید. حتی می‌توانید برای تمدید اثربخشی ضدآفتاب آن را در کیف دستی خود گذاشته و همراه خودتان ببرید تا در صورت نیاز دوباره از آن استفاده کنید. در ادامه به برخی از فواید استفاده از ضدآفتاب پرداخته‌ایم:

1- محافظت از پوست در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش

به دلیل پارگی لایه اوزون، خطر آسیب نور خورشید بر پوست هروز بیشتر می‌شود. اما استفاده از ضدآفتاب با کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید احتمال آفتاب سوختگی را نیز کاهش خواهد داد.

2- کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان پوست یکی از شایع‌ترین انواع سرطان است، با استفاده‌ی مداوم از ضدآفتاب در خانه و بیرون خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهید.

اهمیت کرم ضدآفتاب
چرا باید از ضدآفتاب استفاده کنیم

3- کمک به یکدست شدن رنگ پوست

کرم ضد آفتاب با جلوگیری از تغییر رنگ و لکه‌های تیره ناشی از آسیب نور خورشید به حفظ صافی پوست و یکنواختی پوست کمک می‌کند.

4- پیشگیری از پیری زودرس

نور خورشید باعث شکستن کلاژن و در نتیجه تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک‌ها و افتادگی پوست می‌شود. افراد زیر 55 سال که مرتبا از ضدآفتاب استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر در معرض علائم پیری زودرس قرار دارند.

5- کاهش التهاب

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث قرمزی و التهاب پوست می‌شود. با استفاده از ضدآفتاب احتمال قرمزی و التهاب را کاهش دهید. انتخاب نوع مناسب ضدآفتاب بسیار مهم است.

استفاده از ضدآفتاب به خصوص در فصل تابستان بسیار ضروری است. در صورت مشاهده هرگونه خارش یا عوارض جانبی ناشی از استفاده از ضدآفتاب، برای جایگزینی محصول مناسب نوع پوستتان حتما با متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا