اجتماعی

اهدای مکمل های رایگان به مادران باردار

 
وزیر بهداشت از اهدای مکمل‌های رایگان برای مادران از ماه آینده در روستاهای کشور برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش جوان ایرانی، سیدحسن هاشمی در مراسم روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار داشت: بنده امروز برای اهدای خون و دریافت کارت اهدای خون در این مراسم حضور یافتم و امروز روزی است که در سال گذشته حماسه سیاسی در کشور رخ داد که این اتفاق میمون می‌تواند برای عزت و سربلندی ایران و اتحاد بیشتر هموطنانمان برای رمز جاودانگی انقلاب را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: وضعیت ایران در اهدای خون افتخارآمیز است و با دو میلیون و 100 هزار اهدای خون در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که 50 درصد اهدای خون کشورمان داوطلبانه صورت می‌پذیرد و به جرأت می‌توان گفت که یکی از پاک‌ترین خون‌های دنیا از مسیر سازمان انتقال خون ایران تهیه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بنده به نوبه خودم از تمام فعالان در انتقال خون که برای در اختیار قرار دادن خون برای نیازمندان خون تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. بر این اساس امیدوارم علاوه بر تأمین خون پاک در ایران بتوانیم در این دولت در تأمین و تهیه فرآورده‌های خونی وابستگی‌ها را کاهش دهیم و بتوانیم در تأمین فرآورده‌های خونی در دولت آقای روحانی به خودکفایی برسیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به آمار اهدای خون توسط هموطنان ایرانی عنوان کرد: بنده تصور نمی‌کنم اهدای خون زنان ایرانی پایین باشد زیرا همه ما زمانی که به دنیا آمدیم خون مادران خود را مکیده‌ایم بنابراین بنده یک خبر خوش در این راستا دارم و آن این است که پس از سال‌ها انشاءالله از ماه آینده در تمام روستاها و مراکز بهداشتی مکمل‌هایی برای خانم‌های باردار به صورت رایگان به آنان اهدا می‌شود.

منبع: تسنیم

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا