آشپزی و آشپزخانه

ته‌ چین بادمجان

طرز تهیه ته‌ چین بادمجان |ته‌چین غذای محبوب ایرانی است که با برنج خوش عطر ایرانی و زعفران عطر خاطره انگیزی به خانه شما می بخشد. ماست، تخم مرغ وهمچنین گوشت ومرغ  مواد اصلی ته چین ایرانی است که از غذاهای رسمی در مهمانی‌هاست، که از دو بخش تشکیل شده‌ است. نوعی دیگر از ته چین، ته چین بادمجان است که بسیار برای علاقمندان بادمجان خوشمزه است.

در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان دستور پخت ته‌چین بادمجان را آموزش دهیم. امیدواریم این غذای بسیار لذیذ و خوشمزه را تهیه و در کنار خانواده میل بفرمایید. همچنین از بخش آشپزی و آشپزخانه مجله اینترنتی زندگی سالم به دستور پخت انواع غذای ایرانی و فرنگی دسترسی خواهید داشت.

مواد لازم:

مواد لازم تعداد / وزن
زرده تخم‌مرغ ۳ عدد
برنج 2 پیمانه
ماست چکیده ۲ قاشق
روغن 3 عدد
بادمجان متوسط یک استکان
زعفران دم کرده به میزان دلخواه
زرشک
نمک  به مقدار لازم
طرز تهیه ته‌ چین بادمجان
دستور پخت ته‌چین بادمجان

طرز تهیه ته‌ چین بادمجان

برنج را که از قبل خیسانده اید بپزید و آبکش کنید وسپس کنار بگذارید. بادمجان‌ها را پوست کنده و حلقه‌ای خرد و در روغن داغ خوب سرخ کنید.بعد از سرخ کردن می توانید بادمجان‌ها، را روی دستمال آشپزخانه جدب روغن بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. زرشک را با کمی روغن و شکر  به  دلخواه تغت دهید و دقت کنید که زرشک نسوزد و سیاه نشود.  

زرده‌های تخم‌مرغ را با همزن بزنید سپس به آن ماست و زعفران  اضافه کنید و با چنگال خوب به هم بزنید مواد را به برنج آبکش شده اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

ظرف نچسبی که می‌خواهید ته‌چین را در آن درست کنید آماده و با کمی روغن چرب کنید.مقداری از برنج در لایه زیرین بریزید و بادمجان‌های سرخ شده را روی آن بچینید و لایه بعدی را به دلخواه زرشک بریزید. باقیمانده ٫ برنج مخلوط شده را روی مواد ریخته و خوب با پشت قاشق روی سطح آن را فشار دهید .سپس روی درجه ملایم گاز یا داخل فر قرار دهید.

بعد از دم کشیدن برنج آن را برگردانده وبه دلخواه تزئین کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ته چین خوشمزه با قارچ و زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا