فرهنگ و هنر

اشتباه اصفهاني و شليک خبرنگاران

محمد اصفهاني از خوانندگان موسيقي پاپ 26 بهمن 1392، در تالار وحدت به اجراي برنامه پرداخت. اين کنسرت بازخوردهاي مختلفي در بر داشت. اجراي نخست اصفهاني در آن شب با شليک خنده خبرنگاران و اعتراض‌هاي زيادي از سوي تماشاگران مواجه شد و بسياري حتي به نشانه اعتراض تالار را ترک کردند، به شکلي که در اجراي دوم فردي در تالار براي ايجاد جو مناسب براي برقراري امکان اجرا مرتب از اصفهاني با صداي بلند تعريف مي‌کرد. به همين دليل به گفت‌و‌گويي با اين خواننده نامدار کشور پرداخته‌ايم تا درد دل و گفته‌هاي او را نيز منعکس کرده باشيم و آنچه رخ داد را از دريچه نگاه او دريابيم:

با توجه به آن که دو نوبت پشت سر هم اجراي کنسرت شما انجام شد، اين اجراها را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

مردم بسيار با انرژي در سالن حضور داشتند و با اين حضور گرمشان به ما هم انرژي دادند. به نظر مي‌رسيد که حاضران در سالن از اجراي ما راضي بودند.

به هر صورت شما در جشنواره موسيقي فجر حضور داشتيد‌، به چه دليل شما با اين سابقه فعاليت حرفه‌اي در اين جشنواره حضور يافتيد؟

من براي نخستين بار است که در جشنواره موسيقي فجر شرکت مي‌کنم. در فضايي که دولت تدبير و اميد ايجاد کرده،‌ اقبال مردم و هنرمندان به جشنواره موسيقي فجر بيشتر شده است. اميدواريم اين اقبال در تعالي و رشد باشد و موسيقي ما از اين مهجوريتي که به آن دچار شده بود خارج شود. چنين فضاي مثبتي موجب انگيزه اهالي موسيقي مي‌شود. هنرمندان داخلي را بايد تشويق کرد. با ايجاد مستر کلاس‌هاي موسيقي و آوردن نوازنده‌ها و آهنگسازهاي خارجي مي‌توان موجب ارتقاي سطح کيفي موسيقي شد. اميدوارم که مسوولان هنري کشور در انجام اين مسئوليت بزرگشان موفق باشند.

گرايش شما به هنر با توجه به آن که ترانه‌هايتان را مردم مي‌پسندد در متن اشعار اين ترانه‌ها نهفته است‌، شما چه تعريفي از هنر داريد؟

هنر يکي از شقوق جمال و زيبايي خداوند است. اگر ما چنين تعريفي از هنر ارائه دهيم، هنر يک موضوع موافق با اسلام و مذهب و اعتقادات ما است و به هيچ وجه چيزي نيست که ما بخواهيم از آن ايرادي بگيريم.

اجراي نخست شما در تالار وحدت با اعتراض برخي از تماشاگران همراه بود‌، اين واقعه را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

اگر هم کسي مانند من که مجري اين هنر هستم، کاري انجام دادم که بر خلاف اصول بود و يا اشتباهي را مرتکب شدم، مي‌توان چنين ايرادي را با بحثي فرهنگي و دوستانه مطرح و حل کرد. با اين کار همه قانع مي‌شويم و بر دانسته‌هاي همه ما افزوده مي‌شود.

با اين وجود آيا برخورد انتقادي و شديد با هنرمندان پذيرفتني است‌؟

همه مي‌دانيم که روش‌هاي قهري و حذفي به هيچ وجه جواب نداده و جوابگو هم نيست. اميدوارم که با طليعه‌اي که در دولت تدبير و اميد ايجاد شده و با احياي ارکسترهاي سمفونيک و ملي هنرمندان ما روحيه تازه‌اي بگيرند که به تقويت بنيه فرهنگي کشور کمک مي‌کند.

سرانجام شما به عنوان هنرمندي که سابقه زيادي دارد‌، چه برنامه‌اي براي آينده در پيش داريد؟

تصميم دارم که اجرايي نداشته باشم. سه سال از انتشار آلبوم «بي واژه» مي‌گذرد. دوست دارم آلبوم تازه‌ام را آماده کنم تا با اجراي قطعاتي تازه در کنسرت‌ها به روي صحنه بروم. البته برخي اجراهاي شهرستاني وجود دارد که قراردادهايشان بسته شده و آنها را انجام مي‌دهيم.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 منبع:خبرفارسی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا