دانستنی هاسلامت و تندرستی

استفاده از حلقه ازدواج ممنوع!

در زمان کرونا استفاده از حلقه ازدواج ممنوع!

علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست و ضدعفونی دست به یکی از اصلی ترین شکل های محافظت از خود برای کاهش سرعت انتشار COVID-19 تبدیل شده است؛ اما در حالی که همه در تلاشند شستشوی مکرر دست خود را بهتر انجام دهند، آیا استفاده از حلقه وجواهرات درست است؟

متخصصان پزشکی مدت‌ها است که از پوشیدن جواهرات روی دست خود در محیط‌های ضدعفونی اجتناب می‌کنند. دکتر  الیاس، متخصص پوست و مو در مجله تخصصی پوست در فیلادلفیا، گفت:به دست کردن حلقه‌ و تمیز نگه‌داشتن دست و احتمال ابتلا به عفونت کمتر در طی سال‌ها موردبررسی قرارگرفته است، به‌خصوص در مورد زخم‌های جراحی و خراشیدن قبل از عمل. امروزه اکثر مجموعه‌های جراحی قوانینی دارند که استفاده از حلقه‌ها یا حتی لاک ناخن‌ها را از نگرانی باکتری‌های جاسازی‌ شده در نقص میکروسکوپی ممنوع می‌دانند.

الیاس اظهار داشت که برخی مطالعات نشان داده است که حلقه‌ها هنگام شستن با صابون و آب یا ضدعفونی‌کننده دست با دست تمیز می‌شوند ولی امکان ماندگاری ویروس وجود دارد و بناتر استانداردهای متخصصان،مراقبت‌های بهداشتی همیشه صد درصد در عامه مردم رعایت نمی‌شود. مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند با کاهش و از بین بردن هر محل احتمالی عفونت، جنبه‌های بهداشتی را حفظ کند. اکثر جراحان، پزشکان و پرستاران در طول عمل جواهرات خود را جدا می‌کنند..

البته، مطالعاتی که دکتر الیاس به آن اشاره دارد در مورد باکتری‌ها انجام‌شده است نه لزوماً  ویروس کرونا: «ویروس‌ها بسیار کمتر از باکتری‌ها هستند و به‌طور بالقوه می‌توانند کشته شوند.»

تحریک پوست خطراتی را ایجاد می‌کند

تمام موارد اضافی شستشوی دست و ضدعفونی‌کننده بدن می‌تواند هنگام همراه شدن با جواهرات باعث تحریک پوست شود و به‌طور بالقوه شمارا در مقابل عفونت آسیب‌پذیرتر کند. اگرچه ممکن است حلقه شما بعد از شستشو ویروس‌های اطراف را انتقال ندهد، اما اگر ترک‌های پوستی یا شکافی روی دست وجود داشته باشد که احتمالاً در اطراف جواهرات شما متمرکز است، ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا