پزشکی و سلامت

ارتباط پکیج با سلامت

 متخصصان نسبت به عوارض استفاده از پکیج در ساختمان‌ها هشدار می‌دهند.

به گفته دکتر محمدرضا بلورساز رئیس انجمن بیماری‌های عفونی کودکان ایران پکیج احتمال بروز مسمومیت در کودکان را افزایش می‌دهد. هر نوع سیستم گرمایشی که مواد آلاینده تولید کند می‌تواند خطرات و مضراتی برای کودکان به‌خصوص کودکانی که زمینه آسم و آلرژی دارند به همراه داشته باشد. همچنین به اعتقاد دکتر رسول خضری دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، استفاده از سیستم گرمایشی پکیج در ساختمان‌ها عواقب جبران ناپذیری برای سلامت برجای می‌گذارد و وزارت بهداشت باید در این خصوص سیاستگذاری کند و درصورت اثبات تمام مضرات استفاده از پکیج، این کالا را جزو فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت قرار دهد.

به گفته دکتر سیدمحمود اسحاق حسینی رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراعلم استفاده از پکیج آثار مخربی روی سیستم گوارش ساکنان منزل دارد. هنگام استفاده از وسایل گاز‌سوز، نباید همه درزها و روزنه‌های ورود هوا را بست. در همین زمینه فریدون گایینی دبیر انجمن شرکت‌های کنترل کیفیت ساختمان ایران در تشریح علل استفاده بی‌رویه و غیراصولی از پکیج‌های ساختمانی گفت: متأسفانه غفلت دستگاه‌های مسئول در 3 زمینه موجب رشد بی‌رویه استفاده از این سیستم گرمایشی در کشور شده است.

گایینی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع سیستم‌های گرمایشی مرکزی در مقایسه با سیستم‌های تکی در نگاه کلی به صرفه‌تر است، گفت: از دیدگاه مردم استفاده و کاربرد پکیج‌ها به‌خاطر جلوگیری از برخی تنش‌های زندگی آپارتمانی و امکان مدیریت شخصی کم دردسر‌تر از موتورخانه‌های مرکزی است اما مشکلاتی که به لحاظ امنیت، سلامت، استانداردها و سیمای معماری در ارتباط با پکیج‌ها مطرح است، صحت دارد. گفتنی است در سال‌های اخیر مرگ‌های خاموش ناشی از استنشاق گاز دی اکسید‌کربن در محیط‌های بسته، روند رو به رشدی داشته است.

منبع:همشهری آنلاین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا