پزشکی و سلامت

مرگ بوسیله ویروس کرونا بدلیل اضافه وزن!

چاق ها بیشتر بوسیله ویروس کرونا می میرند

اکثر مطالعات سریع کاهش وزن که بر اساس 800 کالری در روز انجام می‌شود نشان می دهد سه‌ چهارم افرادی که از کرونا می‌ میرند دارای اضافه‌ وزن هستند. در این مقاله می خواهیم در خصوص ارتباط مرگ بوسیله کرونا و چاقی مطالبی را بیان کنیم.

با باز شدن رستوران ها در سراسر انگلیس؛ زندگی قبل از قفل کرونا آرام‌ آرام به حالت عادی بر می‌گردد، کارشناسان بهداشتی نیز به انگلیسی‌ها هشدار می‌دهند که آماده “موج دوم” کوید 19 شوند.

طبق گفته دکتر جنی هری، معاون رئیس پزشکی انگلیس، یکی از راه‌های محافظت از خود، کاهش وزن است.

دکتر هریس در گفتگو با فیلیپ شوفیلد اظهار داشت: چاقی در واقع مشکل‌ ساز است و این‌ یکی از کارهایی است که ما می‌توانیم برای کاهش وزن و جلوگیری از کوید انجام دهیم ” قبل از اینکه به مردم توصیه کنیم ” خودتان را تا حد امکان آماده رژیم کنید و تمرین خود را ادامه دهید .

دکتر مایکل موسلی، مخترع رژیم 5:2 می گوید: شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد آفتاب (ماوراء بنفش نور) ویروس را خیلی سریع می کشد.

اضافه وزن و خطر ابتلای بیشتر به Covid-19

هر کسی که وزن اضافی داشته باشد در صورت ابتلا به Covid-19 بیشتر در معرض خطر ابتلای به بیماری است. هرچه وزن شما بیشتر باشد، ظرفیت ریه شما پایین تر است، بنابراین اگر Covid-19 به ریه‌های شما حمله کند، شما به‌ احتمال‌ زیاد به مراقبت‌ های شدید نیاز دارید.

چاق بودن بدان معنی است که شما به‌ احتمال‌ زیاد ایمنی کمتری دارید، و سلامتی‌ تان درخطر است. عوارضی مانند فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2، که به‌ طور جدی خطر ابتلا به عوارض کوهید 19 را افزایش می دهد.

بنابراین، کاهش وزن می‌تواند به‌سرعت شانس بهبودی شما را بالا ببرد و کاهش وزن سریع از طریق روزه‌ داری راهی مؤثر و مؤثر برای سلامتی شما است.

اگر دور کمر دارید و قند خون بالا نیاز به کاهش وزن‌دارید. روزه‌ داری، کاهش استرس حبه‌ تر خوابیدن، کمک می‌کند لاغر شود. تغییر شیوه زندگی نه‌ تنها کمر شما را کوچک می‌کند بلکه ایمنی شما را تقویت می‌کند.

دکتر موسلی می گوید: اگر اضافه‌ وزن شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار ندهد، چاق بودن باعث می‌شود در صورت ابتلا به آن چاقی به شما دو برابر بیشتر ضرر برساند.

سه‌ چهارم افرادی که از Covid-19 می‌میرند دارای اضافه‌ وزن یا چاقی هستند که این برای دو سوم جمعیت بریتانیا که اضافه شدن وزن دارند نگران‌ کننده است.

افراد چاق فضای کمتری برای تنفس دارند

هرگونه چربی اضافی در اطراف گردن و اضافه‌ وزن روی سینه مانع تنفس می‌شود و افراد سنگین‌ وزن را در معرض عوارض قرار می دهد.

هرچه وزن شما بیشتر باشد، ظرفیت ریه شما پایین می‌آید، بنابراین اگر Covid-19 به ریه‌ های شما حمله کند، احتمالاً به مراقبت‌های شدید نیاز دارید.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت (کسانی که قند خونشان افزایش‌ یافته اما هنوز در محدوده دیابتی نیستند) مستعد ابتلا به همه اشکال عفونت هستند.

دلیلش این است که قند خون باعث افزایش مولکول‌ های مخرب می‌شود که در دفاع طبیعی بدن از کنترل عفونت دخالت می‌کنند و بیشتر مراقب کرونا باشند.

دکتر مایکل موسلی

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا