آرایش و زیبایی

چگونه موهای خود را در خانه کوتاه کنیم

آرایشگر خود شوید و موهای خود را در خانه کوتاه کنید

 گفته های متخصصان زیبایی برای دوره کرونا

برنامه بازگشایی آرایشگاه در شهر شما هرچه باشد، احتمالاً شما در مدت زمانی طولانی آرایشگر موهایتان را ندیده اید و احتمالاً حداقل برای چند هفته آینده قادر نخواهید بود به آرایشگاه بروید.

در حالی که مطمئناً، موها در این مدت رشد می کنند، کوتاه کردن مو در خانه اصلا کار ساده ای نیست و خیلی سریع می توانید اشتباه کنید. اگر به دنبال تلاش برای کوتاه کردن مدل مو در خانه هستید، حداقل، این نکات را دنبال کنید:

از قیچی آشپزخانه استفاده نکنید !

حتماً از ابزارهای مناسب کوتاهی مواستفاده کنید. برای کوتاه کردن موها به یک قیچی مخصوص کوتاهی مو، شانه دم باریک، چند کلیپس و پیش بند احتیاج دارید؛ یعنی هر چیزی غیر از قیچی آشپزخانه.

جیلز رابینسون، مدیر آموزش Color Wow، می گوید: قیچی ها معمولاً صاف یا خیلی بزرگ هستند و باعث خم شدن موها می شوند و به کوتیکول مو آسیب می رسانند.» حتی خرید یک قیچی مقرون به صرفه از داروخانه هم کار شما را راه می اندازد.

اگر موها زیاد خیس بود با سشوار نم آنها را بگیرید. اگر مقدار موها زیاد هست و پر پشت هستند می توانید لایه لایه کوتاه کنید.

روی انتهای موهای خود تمرکز کنید.

اگر موهای شما به تجدید نیاز دارد، اما نمی خواهید یک برش کامل داشته باشید روی انتهای موهای خود تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید، هرچه کمتر کوتاه کنید بهتر است.

موخوره نوک موها پس از بریدن بر طرف و منقبض می شوند. او می گوید: «اگر تنها باشید، من ترفندهای کوچکی مانند موی چتری و تزیینات صورت را توصیه می کنم.»

از یک نقطه مرجع استفاده کنید

گرفتن یک برش ممکن است برای یک آرایشگر آسان باشد که بتواند قدم عقب بگذارد و طرفین را با هم مقایسه کند، اما هنگامی که شما انتهای موی خود را به تنهایی می گیرید، این کار امکان پذیر نیست.

طبق گفته Kimble، بهترین راه برای دستیابی به تقارن، انتخاب یک نقطه مرجع در هر طرف صورت یا بدن و برش دادن هر دو طرف است.

مو را خشک کنید

آرایشگرهت معمولاً مو را خیس می کنند، اما وقتی در خانه می خواهید روی موی چتری متمرکز شوید همیشه مو را خشک کنید. دلیل؟ اگر آنها را خیس کنید، آنها بعد از خشک شدن کوتاه تر از حد انتظار شما هستند.

هنگامی که زمان برش است، از وسط شروع کنید، سپس کمی موها را کوتاه کنید. دور لبه موها را با یک منحنی رو به پایین گوتاه کنید.

قسمت جلوی موهای خود را به جلو شانه کنید. سپس، با انگشتان خود موها را به دست بگیرید و مستقیماً برش دهید. همیشه به یاد داشته باشید که با کمی طول اضافی شروع کنید و در صورت لزوم بعد مو را کوتاهتر کنید.

وقتی موها را کوتاه کردید برای زیباتر شدن آنها قیچی را به صورت عمودی بگیرید و کمی اریب سر موها را کوتاه کنید. تا شکل طبیعی به خود بگیرد.

همه آرایشگران توصیه می کنند بیش از یک اینچ از انتهای مو جدا نشود. موهای خود را زیاد کوتاه نکنید تا بعد از قرنطینه به مشکل برنخورید.

پس از اتمام کار، موهای خود را در آینه بررسی کنید تا طول آن یکسان باشد. اگر قسمت های ناهموار وجود دارد، آنها را منظم کوتاه کنید.

متن از ربکا نوریس،یاهو لایف / ترجمه از الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا