روانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

اثرات طولانی‌ مدت کرونا بر روی کودکان

اثرات کرونا بر روی کودکان

عدم قطعیت، سردرگمی، ترس ما از اسفندماه همه این‌ها و موارد دیگر را می‌شناسیم. اثرات طولانی‌ مدت کرونا بر روی کودکان ما چیست و چگونه می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم در هر سنی که باشند در مسیرعادی زندگی حرکت کنند؟

به گفته کارشناسان، بچه‌ها انعطاف‌پذیر هستند درحالی‌که ما مدت طولانی نمی‌دانیم که چقدر تحت تأثیر این بیماری قرارگرفته‌اند، اما آن‌ها برای کنار آمدن تلاش‌هایی می‌کنند.

با این‌ حال کودکانی که قبلاً با مشکلات خاصی روبرو بوده‌اند، خصوصاً مسائل مربوط به‌سلامت روان، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سلامت روان شما نیز به همان اندازه مهم است که تأثیر بسیار خوبی در نحوه برخورد فرزند شما با اتفاقات خواهد داشت، بنابراین فراموش نکنید که به دنبال کمک باشید، از دوستان، پزشک عمومی، یک درمانگر کمک بگیرید.

فرزند محور باشید و او را راهنمایی کنید. هر یک متفاوت است و واکنش هر کودک به بیماری همه‌گیر متفاوت است. با آن‌ها شروع کنید، نه با آنچه در دنیای بزرگ اتفاق می‌افتد. این راهنمای مرحله‌ به‌ مرحله ما است.

نوزادان، کودکان نو پا و پیش‌دبستانی‌ها

این بیماری همه‌گیر منجر به رونق فرزندآوری نشده است، اما نوزادان هنوز به دنیا می‌آیند.کرونا احتمالاً به این معنی است که شما می‌خواهید بازدیدکنندگان از کودک خود را محدود کنید و ممکن است برخی از والدین جدید پس از مرخصی والدین از خانه کار کنند.

الکساندرا واکا، ماما NHS می‌گوید

ما ‌همه زمان زیادی را باهم می‌گذرانیم. بنابراین هیچ فشاری برای تمیز کردن خانه برای مهمانان وجود ندارد، یا اینکه خودتان باید خوب به نظر برسید.

اگر آن را دوست دارید به‌ این‌ ترتیب، کاری را انجام دهید که هفته گذشته یک والدین جدید انجام داده‌اند و یک اعلامیه مؤدبانه را بر روی درب خود بگذارید که شما فعلاً در دسترس نیستید شما می‌توانید در آن زمان باهم آشنا شوید و کودک جدید را به دنیا بیاورید و نیازی به گوش دادن به توصیه‌های خوب و معقول غالبا متناقض است.

ممکن است شما نگران تأثیر عدم تطابق در کودک خردسال خود با نوزاد جدید باشید اما طبق گفته روانشناس بالینی، اما سیتروئن، بعید است که این مشکل ایجاد کند.

او می‌گوید: تماس با نوزادان برای بچه‌ها بسیار مهم است، اما مهم است که آن‌ها با نوزادان دیگر ازنظر انتقال ویروس ارتباطی نداشته باشند. از لحاظ رشد عاطفی و عاطفی، آمدن نوزاد جدید به آن‌ها آسیب نمی‌رساند. با این‌ حال، آنچه برای سلامتی روانی آن‌ها مضر است، این است که والدین آن‌ها تحت‌ فشار قرار دارند یا سر یکدیگر فریاد می‌زنند، زیرا در یک آپارتمان در قرنطینه‌اند.

او می‌گوید در مورد کودکان نوپا و پیش‌دبستانی نیز این موضوع پیش می‌آید. اکثریت قریب به‌ اتفاق کودکان بسیار كاملاً خوب خواهند بود. بنابراین می‌توانند به‌ راحتی با تغییرات سازگار شوند.

جاستین رابرتی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Mumsnet می‌گوید

بیایید با آن روبرو شویم: این کودک نوپا نیست که به‌شدت نیاز به دیدن انواع چهره‌های دوستانه داشته باشد، این والدین و خواهران و برادران او هستند. بنابراین از فرصت‌های رو به رشد برای معاشرت، البته با احتیاط، پیک‌نیک در پارک و ملاقات در فضاهای بیرون استفاده کنید.

اگر بیش‌ از حد نگرانی بیماری همه‌گیر را دارید و فرزند شما قصد انتخاب و بیرون رفتن را دارد و به‌ نوبه خود مضطرب می‌شود بنابراین سیتروئن می‌گوید، از بین رفتن استرس‌ها و رعایت پروتکل‌ها خود بسیار مهم است.

او می‌گوید: اگر بیش‌ازحد نگران تأثیر کرونا هستید، باید به این مسئله رسیدگی کنید، بنابراین باید در مکان بهتری برای فرزندان خود رفت‌وآمد کنید. با افرادی که می‌توانند کمک کنند و پزشک عمومی خود صحبت کنید.

سن مدرسه ابتدایی

کودکان بالای سه سال می‌دانند که اتفاق بسیارغریبی در جریان بوده است  و ممکن است نگران باشید. در مورد علائم هوشیار باشید که می‌تواند شامل اختلال در خواب، چسبندگی، ادرار در شب، لرزه‌های عصبی و شستشوی بیش‌ازحد دست باشد.

اگر این تغییرات را در رفتار فرزندتان مشاهده می‌کنید، اجازه ندهید که ترس بر او تسلط یابد، بنابراین، به‌ عنوان‌ مثال، تمام‌ وقت خود را با هشدارها نگذرانید: آن نرده‌ها را لمس نکن! به آن مردم خیلی نزدیک نشو!در عوض، چیزی شبیه به این را بگویید: به یاد داشته باش، ما قصد داشتیم فاصله اجتماعی را حفظ کنیم و نشان دهید که می‌توانید پیام‌های اساسی را با ملایمت بگویید؛ آرام و بدون کنترل.

به‌ این‌ ترتیب، کودکان احساس امنیت بیشتری خواهند کرد وزندگی برایشان عادی‌تر است و می فهمند که اجازه دارند سؤالاتی را که می‌خواهند بپرسند بدون این‌که شمارا ناراحت کنند.

ترجمه از یاهولایف استایل

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا