پزشکی و سلامت

آیا امگا-3 تاثیری بر رشد مغزی جنین دارد؟

نتایج یک بررسی جدید تایید کرد که مصرف مکمل‌های اسیدچرب امگا-3 در دوران بارداری بر سلامت مغز جنین تاثیری ندارد.

به نقل از ایسنا، به رغم توصیه‌های تغذیه‌ای به زنان باردار برای مصرف مکمل‌های حاوی اسیدچرب امگا-3 این مکمل نمی‌تواند برای سلامت مغز جنین فایده‌ای داشته باشد.

دکتر «کاترین هروِی» که در این بررسی شرکت نداشته، معتقد است: هرچند گفتن این مطلب به زنان که با مصرف روزانه یک قرص می‌توانند فرزندان باهوش‌تری به دنیا آورند، خوشایند است اما واقعیت این است که به رغم تمام پیشرفت‌ها در علوم جدید، بهترین توصیه برای داشتن فرزندان سالم و باهوش، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، متعادل و مناسب است.

پیش از این باورها بر آن بود که مصرف اسیدهای چرب امگا-3 رشد مغزی جنین را در رحم مادر بهبود می‌دهد. در این بررسی پزشکان استرالیایی اطلاعات بیش از 300 خانواده را بررسی کردند که مادران آنها در دوران بارداری روزانه 800 میلی‌گرم مکمل امگا-3 مصرف کرده بودند. سپس کودکان مادرانی که در زمان بارداری از این مکمل مصرف نکرده بودند با کودکانی که مادران آنها از اسیدهای چرب امگا-3 استفاده کرده بودند، مقایسه شدند.

این پزشکان مشاهده کردند کودکان مادرانی که از این مکمل‌ها مصرف کرده‌اند در سن چهار سالگی نسبت به کودکان دیگر به لحاظ تکلم، حافظه و مهارت‌های فکری برتری ندارند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا