پزشکی و سلامت

آنتي بيوتيک هاي گياهي

  • روغن مرزنگوش، سير و سرخارگل؛ آنتي بيوتيک هايي هستندکه به نسخه نياز ندارند. اين روزها، داروهاي آنتي بيوتيک نسبت به ديگر داروها بيش از حد معمول تجويز مي شود و در نتيجه باعث آسيب ديدگي سيستم گوارش مي شود و قدرت سيستم ايمني بدن را براي مقابله با هر نوع عفونت کاهش مي دهد. اين در حالي است که گياهان موثري براي رفع عفونت وجود دارد بدون اين که مصرف آن به سيستم گوارشي آسيب برساند.به نقل از سايت «هلث نيوز» چند نوع آنتي بيوتيک طبيعي و قوي وجود دارد که برخي از آن ها عبارت است:
  • روغن طبيعي مرزنگوش:اين روغن بدون از بين بردن باکتري هاي مفيد، باکتري هاي بيماري زا را از بين مي برد. داراي خاصيت ضدويروسي و ضدقارچي است.ماده کليدي و ضدميکروبي آن کارواکرول است و براي اين که تاثيرگذار باشد، روغن مذکور بايد حاوي حداقل ۷۰ درصد کارواکرول باشد.
  • سرخارگل:صدها سال است که از اين گياه براي درمان انواع عفونت ها استفاده مي شود. در قديم از اين گل براي درمان زخم هاي باز، مسموميت خوني و ديگر بيماري هاي باکتريايي استفاده مي شد. اين روزها از اين گياه براي درمان سرماخوردگي و آنفلوآنزا استفاده مي شود. زيرا قابليت از بين بردن خطرناک ترين انواع باکتري از جمله استافيلوکوکوس را دارد.
  • سير:هزاران سال است که در کشورهاي مختلف دنيا از اين گياه به عنوان دارو استفاده مي شود. در قديم از سير براي از بين بردن وبا استفاده مي شد. سير حاوي خواص آنتي بيوتيک، ضدويروسي، ضدقارچي و ضدميکروبي است از بدن در برابر باکتري ها محافظت مي کند. غني از آنتي اکسيدان طبيعي است که راديکال هاي آزاد را از بين مي برد. آليسين عنصر کليدي در آن، باکتري هاي مضر را از بين مي برد. براي فعال کردن اثرگذاري، آن را خام يا کمي پخته مصرف کنيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا