پاسخ های ویزیت رایگان

آیا می توانم از بیماری آلزایمر جلوگیری کنم؟

آلزایمر و زوال عقل چیست ؟ پیشگیری از آلزایمر

گفته می شود. تشخیص به موقع بهترین دفاع در برابر بیماری است. این امر به ویژه در مواردی مانند بیماری آلزایمر که در حال حاضر درمانی قطعی ندارد ، بسیار درست است.

5.8 میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری هستند ، دکتر جان تورس ، خبرنگار پزشکی NBC News ، با رودولف تانزی ، متخصص مغز و اعصاب هاروارد به گفتگو پرداخته و درباره سوالات رایج در مورد آلزایمر بحث کرده و نکاتی را در مورد چگونگی محافظت در برابر این بیماری ارائه داد.

موضوعات مرتبط :

۱۰ مورد از علائم مهم آلزایمر که باید جدی گرفت

تشخیص زودهنگام آلزایمر امکان پذیر شد

ارتباط سابقه خانوادگی و ابتلا به آلزایمر

آلزایمر چیست؟ تفاوت بین آلزایمر و زوال عقل چیست؟

تانزی توضیح داد: “من دوست دارم بگویم که زوال عقل ، اگر میوه بود ،مانند سیب می شد.بنابراین آلزایمر نوعی زوال عقل است و 90 درصد از مواردی که زوال عقل را در افراد مسن مشاهده می کنیم ، آلزایمر است. 10 درصد از دلایل دیگر است.

طبق گفته انستیتوی ملی پیری ، بیماری آلزایمر به عنوان یک اختلال مغزی برگشت ناپذیر و پیشرونده تعریف می شود که به آرامی حافظه و مهارت های تفکر را از بین می برد. برای بیشتر افراد ، علائم از اواسط دهه 60 شروع می شوند. آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است. زوال عقل به عنوان از دست دادن عملکرد شناختی تعریف می شود.

هنگام ابتلا به آلزایمر چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

“پلاکهای آمیلوئید مانند بسته های چسبنده ، مانند تخته سنگهای بزرگ ، در بین سلولهای عصبی تجمع پیدا می کنند و باعث می شوند سلولهای عصبی چیزی به نام پیچ و خم ایجاد کنند ، این رشته های پیچ خورده سلولهای عصبی را از داخل خفه می کنند.خبر خوب این است که شما می توانید با مغز پر از پلاک و پیچ و خم زندگی کنید و تا زمانی که آسیب شناسی سوم نشان داده نشود به این بیماری مبتلا نخواهید شد. سیستم ایمنی مغز این پلاک ها را می بیند ، می بیند که چند سلول عصبی در اینجا و آنجا در حال مرگ هستند و سپس التهاب عصبی ایجاد می شود. سپس به سمت زوال عقل می روید.

پیشگیری از آلزایمر
پیشگیری از آلزایمر

رژیم غذایی برای جلوگیری از آلزایمر

تانزی می گوید: برای کمک به جلوگیری از آلزایمر سه عمل بزرگ عبارتند از خواب خوب ، رژیم غذایی ، ورزش. سعی کنید هشت ساعت خوب بخوابید ، حتی اگر مداوم نباشد. ورزش نیز برای مغز بسیار عالی است. بعد از ورزش هیچ چیزی مانند رژیم مدیترانه ای نیست.  رژیم مدیترانه ای تأکید زیادی بر فیبر دارد ، فیبر گیاهی ، گوشت قرمز کمتر و ماهی بیشتر .

آیا فشار خون در آلزایمر و زوال عقل نقش دارد

“بله ، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کاهش خطر آلزایمر خود انجام دهید این است که فشار خون خود را کنترل کنید زیرا سکته های مغزی خفیف که مورد توجه قرار نمی گیرند می تواند باعث آسیب در مغز شود که با گذشت زمان می تواند به بیماری آلزایمر تبدیل شود ، تانزی اشاره کرد آنچه برای قلب شما خوب است برای مغز شما  نیزمفید است.

افراد برای آزمایش و پیشگیری از آلزایمر چه کاری می توانند انجام دهند؟

تانزی خاطرنشان کرد: ” از مغز خود محافظت کنید این مهم ترین نکته است. خوب بخوابید. سلولهای مغز شبیه حبابهای تمیز هستند و در هنگام خواب عمیق فعال می شوند ، بنابراین خواب بسیار مهم است.

استرس را کنترل و مرتب مدیتیشن کنید ،از نگرانی دور باشید. وقت خود را با خانواده و دوستانتان سپری کنید. تنهایی می تواند یک عامل خطر برای آلزایمر باشد.

ورزش نیز برای بدن و مغز شما مفید است.به دنبال یادگیری چیزهای جدید باشید. همانطور که در بالا ذکر شد ، تانزی توصیه می کند از یک رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کنید.

اگرچه همه این توصیه ها در نگاه اول سخت به نظر می رسند ، اما تغییر در زمان طولانی می تواند به کنترل پذیری احساس شما  کمک کند و به طور بالقوه می توانند نتایج خوبی داشته باشند.

 متخصص مغز و اعصاب سارا جکسون

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا