پزشکی و سلامت

آسیب کرونا به بیماران قلبی

لطمه کرونا به بیماران قلبی

ویروس کرونا در موارد شدید با عوارض قلبی در بیماران در ارتباط است. در این مطلب می خواهیم در خصوص لطمه و آسیب کرونا به بیماران قلبی صحبت کنیم.

تعداد مراجعه کنندگان برای مراقبت های اولیه به کلینیک های سرپایی قلب و عروق نیز 80 درصد کاهش یافته است.

در طول شیوع ویروس کرونا ، بیماران قلبی در کرونا دچار شدت بیماری شده اند.

در اوایل همه گیری این نگرانی مطرح شد که افراد ممکن است به دلیل ترس از احتمال ابتلا به عفونت در بیمارستان ، به دنبال مراقبت پزشکی نباشند وهمین طور هم شد.

این اضطراب هنگامی تشدید شد که مرگ و میرها در میان افرادی رخ می داد که در گواهی مرگ بیماران شواهد ناشی از ویروس کرونا مشاهده نشد.

یک متخصص قلب و عروق از بیمارستان Dumfries اسکاتلند می گوید که تعداد بیماران مراجعه کننده به کلینیک در هنگام کرونا بیش از  53٪  کاهش یافته است.

آمارهمچنین نشان می دهد تعداد تشخیص های حمله قلبی نیز 40٪ کاهش یافته است. در حالی که پیش از این بیماری قلبی علت بیش از یک چهارم مرگ و میر در انگلیس و یک سوم افراد در امریکا بوده است.  

آسیب کرونا به بیماران قلبی
عوارض قبلی کرونا

بدتر شدن شرایط بیماران قلبی

پزشکان در مجله Open Heart نوشته اند: در اوج همه گیری کرونا ، بیماران قلبی باید به دنبال سطح استانداردی از مراقبت برای اولویت قرار دادن خدمات ضروری قلبی برای خودشان باشند. عواقب نامطلوب برای برخی از بیماران با بدتر شدن شرایط زمینه ای قلب با عدم مراجعه به پزشک همراه شده است.

از آنجا که همچنان بیماری های ناشی از دردهای قلبی عامل اصلی مرگ در سطح ملی و جهانی است ، خدمات قلب و عروق باید برای خدمت رسانی بهتر به بیماران آماده باشد و مسیرهای جدیدی ساخته شود تا بیماران قلبی به طور فوری کمک دریافت کنند تا تحت تأثیر آسیب های منفی کرونا قرار نگیرند.  

متوقف شدن استفاده از خدمات قلب و عروق واستفاده از کلینیک های سرپایی و درمان های بی دستور پزشک و مجازی ، بسیار خطرناک است چون عوارض قلبی کرونا نیز به بیماری های قلبی پیشین اضافه شده و با وجود خطرموج دوم کرونا ویروس ، هیچ چیز مانند درمان قلبی برای بیماران قلب اهمیت ندارد.  

نتایج نشان داد که در هر بخش از واحدهای قلبی و عروقی بیمارستان ها مراجعات به شدت کاهش یافته است از کلینیک های سرپایی ، تحقیقات گرفته تا خدمات تخصصی  و توانبخشی قلبی.

در ماه اول شیوع کرونا در انگلیس، تعداد مراجعان بیماران قلبی نسبت به سال 2019 که 53 درصد بود ، از هر 83 نفر به 39 نفر کاهش یافته است.تعداد تشخیص های حمله قلبی نیز 40 درصد کاهش یافته است .

آزمایش ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و تعداد آزمایشات قلبی 46 درصد کاهش یافته است.

الکساندرا تامپسون

زندگی سالم ( مجله سلامت و پزشکی )

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا