چرا و چگونه

بدهی خواب را در آخر هفته تسویه کنید!

چرا خوب نمی خوابم؟

چرا خوب نمی خوابم؟ سوالی که خیلی از افراد از خود و پزشک خود می پرسند.

در حالی که شیوع کرونا ویروس بسیاری از افراد را وادار کرد که با سرعت کمتری با زندگی کنار بیایند، اما کار کردن در مدرسه، در خانه با کار کردن در آشپزخانه به این معنی است که بدون شک برخی از آنها هنوز در شش تا نه ساعت توصیه شده پزشکان نخوابیده اند.

چرا خوب نمی خوابم؟

استرس، سر و صدا و استفاده از تلفن ها به این معنی است که بیشتر آخر هفته ها به اندازه کافی نمی خوابیم تا کمبود خواب در روزهای کاری جبران شود.

طبق گزارش NHS، بیشتر بزرگسالان به روزانه بین شش تا نه ساعت خواب نیاز دارند.

یک شب تغییر در زمان خواب  باعث می شود بسیاری از روزها احساس خستگی، عدم تمرکز و تحریک پذیری کنیم. اگرچه این مسایل شاید تنها کمی ناخوشایند باشد، اما یک دوره بی خوابی به سلامتی شما آسیب جدی می رساند.

با این وجود، کم خوابی در طولانی مدت با همه چیز از چاقی و فشار خون بالا گرفته تا بیماری های قلبی و دیابت در ارتباط است.

دکتر آدام کراوز از دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: کاهش خواب نوعی فشار روانی در بدن ایجاد می کند. این عملکرد در هر سطح بدن از DNA، سلول ها  اندام ها و عملکرد در محل کار یا ورزش تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: خواب درمان دردهای شماست

 ما باید خواب سالم را انتخاب کنیم

دانشمندان بیمارستان پاریس برای کشف اینكه آیا ما معمولاً در تعطیلات آخر هفته به موقع از خواب بیدار می شویم، 12000 نفر را مورد بررسی قرار دادند.

از میان شرکت کنندگان، بیش از یک سوم افراد، شش ساعت یا کمتر در شب خوابیده بودند.

تقریباً یک چهارم ادعا می كرد كه دست كم یك ساعت و نیم كمتر از آنچه احساس می كردند نیاز به خواب دارند خوابیده اند.

همچنین دکتر دیمین لگر، نویسنده  این مطالعه می گوید: “بررسی ما نشان می دهد که حدود 75٪ از افراد با وجود بدهی خواب راهی برای  خواب بیشتر در آخر هفته یا چرت زدن پیدا نکردند.”

آنها احتمالاً یا وقت لازم برای انجام این کار را پیدا نکردند و یا شرایط نامناسبی برای خوابیدن داشتند؛ مانند یک محیط پر سر و صدا، استرس یا وجود کودکان در خانه.بنابراین بدهی خواب آنها در آخرهفته کاهش نمی یابد.

به طور متوسط​​، شرکت کنندگان شش ساعت و 42 دقیقه خواب شبانه داشتند که در روزهای تعطیل به هفت ساعت و 26 دقیقه افزایش می یابد.

نتایجی که در ژورنال پزشکی خواب منتشر شده است نشان داد همچنین بیش از یک چهارم افراد حداقل یک بار در طول هفته چرت می زنند، در حالی که حدود یک سوم در آخر هفته ها این کار را انجام دادند.

به گفته دانشمندان، تنها 18٪ از شرکت کنندگان محروم از خواب به اندازه کافی وقت برای خوابیدن برای جبران کمبودهای مزمن روزانه خواب در طول هفته داشتند.

جالب است که زمان خواب مردان در تعطیلات آخر هفته بدتر هم می شود!

دکتر دیمین لگر/ترجمه از الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا