دانستنی هاسلامت و تندرستی

خواب درمان دردهای شماست

بخواب تا کامروا شوی !

درحالی‌ که شیوع کرونا ویروس بسیاری از افراد را وادار کرده است تا با سرعت کمتری بازندگی کنار بیایند، کار کردن در خانه باکار کردن آشپزخانه به این معنی است که بدون شک برخی از خانم‌ها شش تا نه ساعت را بنا بر پروتکل‌ها در خانه می‌گذرانند.

بدهی خواب جبران نمی‌شود

بسیاری از مردم شش تا نه ساعت توصیه‌ شده در شب، به‌ ویژه خواب میان هفته را از دست نمی‌دهند.

تعطیلات آخر هفته ممکن است یک درمان خوشایند باشد، اما دانشمندان فرانسوی دریافته‌اند که بندرت بدهی خواب که دوشنبه تا جمعه ایجاد شده است را جبران می‌کند.

استرس، سر و صدا و چسبیدن به تلفن‌های ما به این معنی است که بیشتر آخر هفته‌ها به‌ اندازه کافی نمی‌خوابیم تا خواب روزهای قبل و کمبود خواب را برطرف کنیم.

بیشتر بزرگ‌ سالان روزانه بین شش تا نه ساعت خواب نیاز دارند. یک‌ شب چرخش از عادت شبانه باعث می‌شود بسیاری از ما روزها احساس خستگی، عدم تمرکز و تحریک‌پذیری کنیم. اگرچه ناخوشایند است، یک دوره بی‌ خوابی به‌ سلامتی شما آسیب می‌رساند.

با این‌ حال، کم‌ خوابی در طولانی‌ مدت با همه‌ چیز از چاقی و فشار خون بالا گرفته تا بیماری‌های قلبی و دیابت در ارتباط است.

دکتر آدام کروز از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌گوید: «کاهش خواب نوعی ایجاد استرس در بدن می‌کند.» دانشمندان شغل شبانه، تغییر کار، رفت‌ و آمد طولانی و استفاده بیش‌ از حد از فناوری مانند تلفن‌ های هوشمند را مقصر کم‌ خوابی دانستند.

بیشتر بخوانید : عوارض خواب طولانی

خواب کافی با هیچ‌ چیزی جایگزین نمی‌شود

دکتر کروز می‌گوید: چرت روز اغلب برای کسانی که شب به‌ اندازه کافی نمی‌ خوابند، یک‌راه حل عالی است، اما برای افرادی که بی‌خوابی واقعی دارند، چرت‌ها اغلب می‌توانند با کاهش فشار خواب در شب بدتر شوند و به طور کلی، ثبات در خواب بسیار مهم است.

خوابیدن مانند یک رژیم غذایی سالم است. بهتر است به مدت دو روز در هفته غذای سالم بخوریم تا اصلاً غذا نخوریم، اما خوردن غذای سالم دو روز در هفته باعث جبران خسارت وارده ناشی از خوردن غلط برای 5 روز دیگر نمی‌شود.

دکتر ناتانیل واتسون از دانشگاه واشنگتن سیاتل می‌گوید: خوابیدن باید همه اولویت شما باشد.

«خوابیدن بیشتر در تعطیلات آخر هفته، شروع خوبی است، اما به طور معمول فقط یک یا دو روز از خواب به طور کامل به رفع کمبودهای مزمن و مزمن عادت نمی دهد.»

دکتر واتسون ادامه داد: «خواب رفتن هنگام خواب و خستگی و بیدار شدن از خواب و انجام این کار به مدت دو تا سه هفته، بدهی خواب شما را پرداخت می‌کند.»

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا