پزشکی و سلامت

چای سبز و عادت ماهیانه

تاثیر چای سبز بر پریود

یکی از نوشیدنی های مفید برای انسانها چای سبز است. یکی از تفاوت های متابولیسم بدن مردها و زنها با هم  دوران قاعدگی در زنان میباشد. در دوران قاعدگی متابولیسم بدن از حالت نرمال خارج میشود. نوشیدن چای سبز درد دوران پریود را کاهش میدهد پس از مصرف آن غافل نشوید.

به گفته یک متخصص زنان و زایمان آنگونه که مردم فکر میکنند نوشیدنی ها و مواد غذایی تاثیر روی پریود نمیگذارد مثلا اگر خانمی وزنش به دلیل داشتن رژیم غذایی پرکالری زیاد شود غذای مصرف شده توسط او روی چرخه قاعدگی تاثیری نمیگذارد بلکه چاقی باعث اختلال در قاعدگی میشود.

خوردن زیاد چربی، قند و به طور کلی غذاهای پرچرب در نامنظم شدن قاعدگی میتوانند تاثیر بگذارند و مثلا نظمی که بین دو پریود هست را بر هم میزنند و احتمال ابتلا به سرطان افزایش میابد.

چای سبز و بیماری قلبی

چای سبز برای زنان بهتر است و فواید زیادی برای آنها دارد. زنانی که روزانه 5 فنجان چای سبز مصرف میکنند در برابر خانم هایی که روزانه حداکثر یک فنجان از آن را مینوشند کمتر به مرگ ناشی از بیماری های قلبی دچار میشوند. ولی نوشیدن چای سیاه روی کاهش حملات قلبی تاثیر نمیگذارد.

کاهش وزن

از دیگر فواید چای سبز میتوان به کاهش وزن، کاهش تری گلیسیرید افراد چاق و کم شدن سایز دور کمر اشاره کرد. پس بهتر است به جای مصرف داورهای کاهنده وزن ، چای سبز را مصرف کنید.

با نوشیدن سه چهار لیوان چای سبز در طول روز وزن خود را کاهش دهید. البته در نظر داشته باشید که نوشیدن بیش از حد چای سبز کالری سوزی را بیشتر نمیکند. مصرف بیش از اندازه آن تحریک پذیری پایانه های عصبی را دچار اختلال میکند و الکترولیتها و آب بدن را دفع میکند. پس به اندازه چای سبز بنوشید.

مضرات رژیم لاغری( Diet) با چای سبز چیست؟

چای سبز را با سیب بخورید!

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا