پزشکی و سلامت

همه چیز درباره سفید کردن پوست

برای سفید شدن پوست چه روش هایی وجود دارد؟

برای سفید شدن پوست روش های متعددی وجود دارد که به طور معمول روش های دارویی گزینه اول و مناسب تری می باشد و با استفاده از کرم های روشن کننده و لایه بردار انجام می شود که روش موثر ولی زمان بری می باشد.

در صورت وجود لک و ضایعات هایپرپیگمنته از روش های دیگری استفاده می شود که در اینجا به این روش ها اشاره می شود.

پیلینگ برای سفید شدن پوست چگونه است؟

لایه برداری (پیلینگ) برای درمان و از بین بردن لکه‌های ناشی از آفتاب، خطوط یا چروک‌های ریز صورت، ضایعاتی مانند لکه های بارداری استفاده می‌شود و دارای انواع سطحی، نیمه‌ عمیق و عمیق می‌باشد. لایه برداری پوست  را می توان در نواحی صورت، بازو، ساق، گردن، سینه و دست انجام داد. لایه برداری پوست برای درمان جای جوش، لک (هایپرپیگمانتاسیون)، جوانسازی پوست و درمان منافذ باز پوست، خطوط و چروک های ریز پوست و اسکارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل حساس شدن پوست در چند روز اول بعد از پیلینگ بهتر است اینکار در فصول سرد سال انجام شود.

مزوتراپی  برای سفید شدن پوست چگونه است؟

به دلیل عمیق بودن بعضی از لکه های پوستی علی رغم درمان های متداول با کرم های روشن کننده، درمان موثری صورت نمی گیرد که به دلیل استقرار رنگدانه های پوستی در قسمت های عمیق تر درمیس می باشد. در روش مزوتراپی با تزریق محلول های روشن کننده به موضع مستقیما مواد ضد لک وارد بافت هدف شده و تاثیر خود را اعمال می نمایند.

 مزونیدلینگ برای سفید شدن پوست چگونه است؟

مزونیدلینگ از دو کلمه مزو که ابتدای کلمه مزودرم است و نیدلینگ که به معنی سوزن زدن می باشد تشکیل شده است. در واقع مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این روش کوکتل های مزوتراپی  روشن کننده به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان در این لایه انجام می شود. مزونیدلینگ ممکن است با دستگاه مزوگان یا درماپن انجام شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح  تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی به طور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند و تاثیر خود را می گذارند.

روش لیزر برای سفید شدن پوست چگونه است؟

اشعه لیزر در طول موج ۵۱۰ نانومتر می تواند جذب رنگدانه ملانین شده و موجب از بین رفتن آن شود. با این وجود تاثیر درمانی لیزر قابل پیش بینی نیست و پاسخ دهی به درمان در افراد مختلف متفاوت است و لک هایی که در اثر التهاب ایجاد شده باشند بهتر است با این روش درمان نشوند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دکتر حسین مسافریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا