آرایش و زیبایی

پروتز زیبایی چانه با تزریق و جراحی

پروتز زیبایی چانه

آیا فکر می‌کنید چانه‌ شما نیاز به بزرگ‌تر شدن و یا کوچک‌تر شدن دارد؟ در این صورت کدام نواحی از چانه نیاز به تغییر دارند؟ آیا فقط چانه است و یا فک شما نیز نیاز به اصلاح دارد؟ چه ظاهری را ترجیح می‌دهید؟ آیا چانه‌ برجسته را می‌پسندید یا چانه‌ کوچک؟
دکتر طرزی، تعادل و تناسب بین چانه و ابروها را بررسی می‌کند. بین گلاب‌ها (فاصله‌ بین ابروها) و نوک چانه‌ خط عمودی رسم می‌شود. این خط در حالت ایدئال کاملاً عمود است؛ در غیر این صورت از زیبایی چهره‌ی شما می‌کاهد. با مراجعه به کلینیک زیبایی ما، می‌توانید با استفاده از روش بزرگ کردن و یا کوچک‌تر کردن چانه، این مشکل را برطرف کنید.

ارزیابی چهره

زیبایی، یک علم دقیق و تعریف‌شده نیست، اما با توجه به برخی متخصصین زیبایی، یک سیستم خاصی وجود دارد که ایده آل‌های ظاهر فرد بر اساس آن تعیین می‌شود. این سیستم می‌تواند شامل ارتفاع صورت، عرض آن و تقارن اعضای صورت باشد. در ابتدا ظاهر هر فرد بر اساس نمای روبرویی وی و سپس بر اساس نمای جانبی صورت موردبررسی قرار می‌گیرد. در این سیستم همچنین ایده آل‌هایی برای اعضای صورت ازجمله چانه، استخوان گونه و بینی تعیین می‌شود.

ارزیابی چانه

مراجعه‌کننده، در ابتدا موردبررسی قرار می‌گیرد. یک خط عمودی از وسط ابروها تا چانه ترسیم می‌شود. این خط در حالت ایده آل، باید کاملاً عمودی باشد. هرچند برخی از متخصصین زیبایی اعتقاددارند که اگر در زنان چانه به میزان کمی از این خط عقب‌تر باشد، هنوز هم ظاهری زنانه و متناسب خواهند داشت. در عمل بزرگ کردن چانه، از مواد مصنوعی زیست‌تخریب‌پذیر استفاده می‌شود تا استخوان چانه را بزرگ‌تر و یا برجسته‌تر نشان دهد. در این روش می‌توان عدم تعادل موجود بین چانه و سایر اعضای صورت را اصلاح کرد و چانه را کوچک‌تر کرده و یا بزرگ‌تر کرد. ضخامت طبیعی چانه بین ۸ تا ۱۱ میلی‌متر است. در این روش بر روی تصویر صورت شما، یک گراف ترسیم می‌شود تا فاصله بین اعضای صورت، اندازه‌گیری شود. همچنین می‌توان از تصاویر کامپیوتری استفاده کرد تا تجسم چهره‌ شما بعد از عمل راحت‌تر شود.

تزریق ژل

درروش قدیمی بزرگ کردن و پروتز زیبایی چانه، از عمل جراحی برای پیوند زدن پروتزهای آماده‌ سیلیکونی و یا پروتزهای جامد چانه تحت بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. پس از انجام این عمل جراحی، بیمار تا دوهفته به ورم و درد دچار خواهد بود. نتایج حاصل از این عمل و زاویه دار کردن صورت می‌تواند رضایت‌بخش باشد، اما به دلیل استفاده از پروتزهای پیش‌ساخته، در کسب نتیجه‌ موردنظر، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.
دکتر طرزی از تزریق ژل به‌جای عمل جراحی برای بزرگ کردن و پروتز چانه استفاده می‌کند. در طول این روش، برای جلوگیری از درد، از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس میزان کمی از ژل، به درون ناحیه‌ موردنظر تزریق می‌شود تا به چانه شکل دهد و ظاهر آن را متناسب سازد. نتایج حاصل از روش بدون عمل جراحی، بسیار دقیق‌تر هستند چون دکتر طرزی، تنها نواحی ضروری از چانه را برای به دست آوردن نتیجه‌ مطلوب مورد اصلاح قرار می‌دهد.
این روش معمولاً در ۳۰ دقیقه و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. ممکن است تا ۲ یا ۳ روز پس از انجام این روش، درد کمی احساس کنید و به‌ندرت دچار کبودی شوید.  معمولاً نتایج حاصل از این روش برای مدت یک سال ماندگار خواهد بود. نتیجه‌ بالینی این روش نسبت به پروتز زیبایی چانه بسیار طبیعی‌تر خواهد بود، چون دکتر طرزی، تغییرات را بر اساس ظاهر طبیعی چانه‌ فرد اعمال می‌کند. بر اساس خواسته‌ فرد، تغییرات ظاهر چانه توسط این روش می‌تواند بسیار جزئی و یا بسیار زیاد باشد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دکتر محمد مهدی طرزی

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا