آرایش و زیبایی

وقتی ژل لب دردسرساز می شود

ژل لب دردسرساز

تزریق ژل به لب در همه سنین وجود دارد و به نظر نمی رسد که به این زودی ها تمام شود. این روش سرپائی توسط جراح پلاستیک انجام می شود و در حال متداول شدن است اما این گفته به این معنی نیست که انجام تزریق لب بدون خطر است. تزریق ژل به لب در همه سنین وجود دارد و به نظر نمی رسد که به این زودی ها تمام شود. این روش سرپائی توسط جراح پلاستیک انجام می شود و در حال متداول شدن است اما این گفته به این معنی نیست که انجام تزریق لب بدون خطر است. خطراتی در محدوده کبودی موقت تا مرگ دائمی بافت لب و موارد بسیار زیاد دیگری برای تزریق لب وجود دارد.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که لب هایتان را جمع و برجسته کنید مطمئن شوید که همه حقایق را در مورد انجام این کار می دانید.

تزریق لب می تواند باعث آسیب به بافت لب شود

وقتی که یک ماده خارجی به بدن تان تزریق می کنید، خطری وجود دارد. تزریق به لب هایتان می تواند حتی باعث آسیب و مرگ بافت آن شود. دکتر وینی موسی، مدیر موسس و مدیر زیبایی پزشکی پارافایر می گوید: «بزرگترین خطری که برای هر نوع تزریق فیلر یا مواد پر کننده وجود دارد، نکروز یا بافت مردگی است.

به این معنی که فیلر به رگ خونی تزریق می شود و باعث مرگ بافت می شود». این یک عارضه بسیار نادر است اما می تواند اتفاق افتد. در نتیجه، موضوع یافتن یک فرد بسیار متخصص و واجد شرایط برای انجام این درمان بسیار اهمیت دارد.
اگر آماده انجام اولین تزریق برای لب تان هستید مطمئن شوید که یک پزشک مجرب پیدا می کنید و در مورد همه اثرات جانبی احتمالی آن از او بپرسید.

بسیاری از اثرات جانبی تزریق لب موقتی هستند

متاسفانه اکثر اثرات جانبی ممکن برای تزریقات لب، خفیف و موقتی هستند. دکتر موسی توضیح داد که: «خطرات متداول دیگر عبارت است از کبودی، تورم و خستگی، اما این عوارض، موقتی هستند و معمولا فقط به مدت چند روز طول می کشند». بعد از انجام تزریق، به خاطر داشته باشید که نمی توانید تصویری واضح از نتیجه تزریق تان تا چند روز بعد از تزریق داشته باشید.

نتیجه تزریق بین شش تا نه ماه ماندگار است

این گفته می تواند ناامید کننده باشد، اما من تصور می کردم که تزریق لب یک روش دائمی باشد. با این حال، در حقیقت، نتیجه این تزریقات کمتر از یک سال ماندگاری دارد. دکتر موسی می گوید: «بیشتر فیلرها و پر کننده های لب حدود شش تا نه ماه ماندگاری دارد و علت آن حرکت مکرر لب ها می باشد. فیلرهای جدیدی وجود دارد که می تواند تا یک سال دوام آورد.» از پزشک تان در مورد گزینه ها و مدت دوام آن سوال کنید. زیرا ما هر روز از لب هایمان برای صحبت کردن، غذا خوردن و نوشیدن استفاده می کنیم و اکثر فیلرها دائمی نیستند.
این تزریقات فقط برای گرفتن سلفی هایی با لب های پر نمی باشند. قبل از اینکه تحقیقات خود در مورد تزریق لب را انجام دهم؛ تصور می کردم که تزریقات لب همیشه برای افزایش اعتماد به نفس من است. با این حال، آموختم که این تزریقات فراتر از ظاهر لب برجسته پیش می رود. این تزریقات می تواند شکل لب های من را اصلاح کند.
دکتر موسی در این مورد اینطور می گوید: «من تزریق لب را برای داوطلبین مناسب بعد از مشاوره توصیه می کنم. تزریق لب فقط برای افزایش حجم لب به منظور ظاهر زیبا نمی باشد، بلکه به اصلاح یا تغییر شکل لب کمک می کند و ساختار کلی چهره را متعادل تر می کند.»

لب های اردکی

شما این موضوع را در مورد بسیاری از شخصیت های معروف و مشهور نمی دانید، اما لب های اردکی در واقع لب هایی هستند که اتفاقی اینگونه شده اند. هیچ تزریق لبی به معنی ایجاد لبی با شکل لب اردکی نمی باشد. لب های اردکی نتیجه قرارگیری اشتباه فیلرها هستند. جراح پلاستیک دیگری در این باره اینطور می گوید: «خطرات این تزریق شامل تزریق بیش از حد، کبودی، تزریق نامتعادل و فیلر ناملایم چسبندگی فیلر می باشد. همچنین، تزریق در محدوده اشتباه لب می تواند باعث ایجاد لب اردکی به جای ایجاد لب زیبا شود. تزریق داخل عضلانی می تواند باعث مشکلاتی در جریان خون در محدوده خاصی از لب گردد.»

گزینه های غیر تهاجمی کمی برای این کار وجود دارد

پس اگر علاقه مند به داشتن لب پرتر باشید، اگر نخواهید که با پزشک و اثرات جانبی آن برخورد کنید چه کاری باید انجام دهید؟
ایده های جایگزینی برای انجام این کار وجود دارد که باید اول آنها را امتحان کنید. استن کواک، بنیان گذار موسسه لیزر و پوست کواک می گوید: «گزینه های کمتر تهاجمی شامل توجه به محل قرارگیری خط لب و رژ لب، استفاده از مرطوب کننده های لب مانند موم ها و اسیدهای هیالورونیک موضعی و حتی برخی از برجسته کننده های بحث انگیز لب که باعث ایجاد اثر ساکشن و برجسته کردن لب ها می شوند می تواند مصرف شود.» دکتر هیرمند با این موضوع موافق بود که برخی از این گزینه ها امتحان شود. او توضیح داد که «برجسته کننده های لب، خط لب، و رژ لب، از گزینه های کمتر تهاجمی هستند.»
درمان های موضعی دیگر می تواند در واقع لب های ما را برای ایجاد کلاژن بیشتر تحریک کند. دکتر موسی توضیح داد که: «یک گزینه کمتر تهاجمی، استعمال کرم موضعی یا لوسیون در لب برای تحریک تولید کلاژن است. اما این روند برجسته سازی، آهسته پیش می رود.»

می توانید یک واکنش آلرژیک داشته باشید

همانند هرروش پزشکی، می توانید یک واکنش آلرژی یا حساسیت زا برای تزریقات لب را تجربه کنید. این کار نادر است اما می تواند به عنوان گزینه ای مد نظر قرار گیرد. دکتر کواک در مورد آلرژی می گوید: «بیشتر اثرات جانبی جدی می تواند رخ دهد که عبارت است از کبودی طولانی مدت یا تورم، ایجاد توده و رگ در محل تزریق، عفونت، عدم تقارن لب ها، واکنش حساسیت زا به محصولاتی که باعث افزایش خارش یا تورم لب می شوند و حتی زخم شدن و خراش در لب». قبل از انجام هر گونه روشی، با پزشک تان در مورد واکنش های جدی بیشتر و اینکه چه درمانی باعث آلرژی می شود، صحبت کنید.

به تزریق لب به عنوان راهکاری برای افزایش اعتماد به نفس حساب نکنید

در اینجا نکته مهمی وجود دارد که همه ما آن را نادیده گرفته ایم. هر جراحی پلاستیکی یا هر روشی باید فقط برای افزایش زیبایی طبیعی شما به کار رود نه برای تغییر ظاهرتان یا افزایش اعتماد به نفس تان. بیشتر مردممی توانند فیلر لب دریافت کنند. اما این پر کننده برای هر کسی مناسب نمی باشد. باید به طور جدی فیلر لب را به عنوان ماده ای در نظر بگیرید که باعث تغییر کمی در ظاهرتان می شود و نباید این روش درمانی را انجام دهید مگر اینکه بخواهید تا چنین تغییری را در خود ایجاد کنید. یک فیلر لب باید برای خودتان انجام شود نه برای شاد کردن فرد دیگر یا ایجاد چهره ایده آل تر. فیلر می تواند لب ها و زیبایی شما را افزایش دهد اما در پایان، شما همان فردی هستید که بودید. برجسته سازی لب را برای زیباتر شدن یا جذاب تر شدن انجام ندهید. این کار باعث تغییر کمی در شما می شود و اگر می خواهید این کار را انجام دهید می توانید اقدام کنید اما به یاد داشته باشید که در وهله اول باید عاشق خود باشید.

فیلرهای دائم می تواند باعث ایجاد مشکلات دائمی شوند

متاسفانه، بیشتر اثرات جانبی احتمالی تزریقات لب می تواند معکوس شود. جراح پلاستیکی به نام مارک مانی در این مورد می گوید:
«متداول ترین عیب تزریقات لب، پر کردن بیش از حد است. این امر باعث ایجاد ظاهری مصنوعی می شودکه فقط تعداد معدودی از افراد این را می خواهند. فیلرهای اسید هیالورونیک از قبیل Juvederm و Restylane می تواند با آنزیمی به نام هیالورونیداز حل شوند، بنابراین این مشکل یک مشکل دائمی نمی باشد.»
علاوه بر فیلرهای استانداردی که شش تا نه ماه دوام می آورد، گزینه های دائمی دیگری هم وجود دارد. با این حال، این گزینه های دائمی می تواند باعث اثرات جانبی جدی شود. دکتر مانی هشدار می دهد که «فیلرهای دائمی مانند سیلیکون می تواند باعث از بین بردن دائمی لب ها شود و اغلب باعث از بین بردن لب ها می شود. حتی اگر مقدار مناسب و صحیحی از سیلیکون تزریق شود، بدن باز هم به التهاب آن پاسخ می دهد که این امر می تواند لب ها را برای همیشه از بین ببرد. عفونت هم خطر دیگری است اما خیلی کم اتفاق می افتد.»

به جراح پلاستیکی که دارای مجوز است مراجعه کنید

با اینکه خطر اثرات جانبی کم است، اما این خطرات امکان پذیر است. به همین علت است که مراجعه به یک جراح پلاستیک دارای مجوز و مجرب اهمیت دارد. زمانی که نوبت صورتتان می رسد، نمی خواهید که به بخش ترخیص کلینیک بروید.
یک جراح پلاستیک به نام جاشوا دی. زاکرمن می گوید: «بیشتر خطرات شامل این مورد است که اکثر بیماران از نتیجه تزریق کننده لب راضی و خوشحال نیستند، پس ویزیت تزریق کننده مجرب، مانند گرفتن وقت ویزیت از یک جراح پلاستیک معتبر دارای اهمیت زیادی است. هر نتیجه به وجود آمده از تزریق مانند ایجاد توده یا غده یا ناهمواری احتمالا باعث نارضایتی بیمار می شود. یک یا دو روز بعد از درمان؛ کبودی ممکن است بوجود آید اما بعد این کبودی کم می شود.
خطر بسیار کمی وجود دارد که بیمار به فیلر اسید هیالورونیک حساسیت پیدا کند که در صورت ایجاد حساسیت، پزشک معتبر قادر به اقدامات درمانی برای حذف فیلر است. ایجاد این آلرژی احتمالی، علت اصلی تاکید برای ویزیت یک جراح دارای مجوز یا متخصص پوست برای درمان است. در حالی که تزریق لب شبیه یک روش ساده به نظر می رسد، اما شما در حال تزریق ماده ای به بدن تان هستید و این موضوع آن را مهم می کند. برای انجام این کار به سوی پزشکی روید که به او اعتماد دارید.
محصولات غیر قانونی خارجی وجود دارد که باید از آنها اجتناب و دوری کنید دلیل دیگری که باید برای تزریق لب نزد یک جراح پلاستیک دارای مجوز بروید این است که آنها از ترکیباتی با بالاترین کیفیت استفاده خواهند کرد. ماده فیلری که استفاده می کنید اهمیت دارد، پس با پزشک تان در مورد بهترین ماده ای که برای شما و لب تان مناسب است صحبت کنید.
متخصص پوست تایید شده و دارای مجوزی به نام جنیفر تی. هالی می گوید: «فقط محصولات تایید شده سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) که حاوی اسید هیالورونیک هستند باید به لبها تزریق شوند. استفاده از هر محصول دیگری دارای خطر بالای ابتلا به غده های برجسته برگشت ناپذیر است. اگر اسید هیالورونیک به لب ها تزریق شود، می تواند با آنزیم هیالورونیداز کم شود در صورتی که محصول زیادی تزریق شود یا در صورتی که غده برآمده ای تشکیل شود.»
این تفکر مضحک است که فکر کنید هر پزشکی با تزریق فیلری که توسط FDA تایید نشده است در مورد لب تان ریسک نمی کند اما این اتفاق می افتد. دکتر هالی هشدار می دهد: «هوشیار باشید که محصولات بازار سیاهی وجود دارد که به طور غیر قانونی با عوارض ناخوشایندی مورد استفاده قرار می گیرد. یک نسخه با شماره سری ساخت و تاریخ انقضا را درخواست کنید و به یک مطب معتبر مراجعه کنید. سعی نکنید تا معامله با صورت تان را امتحان کنید.»

دو روز استراحت کنید

زمانی که اولین جلسه تزریق لب را رزرو کردید، آن را برای روز جمعه برنامه ریزی کنید یا چند روز را تعطیل کنید و استراحت کنید. در غیر این صورت، تا زمان خوابیدن ورم، ظاهر نشوید و استراحت کنید.
الکس روهر می گوید: «تزریقات در مرکزی با استفاده از بی حس کننده موضعی قبل از درمان انجام می شود. تورم جزئی معمولاً رخ می دهد اما معمولاَ این مشکل در ظرف دو تا سه روز رفع می شود. در صورتی که برای اولین بار تزریق را انجام می دهید، برنامه خود را برای تاریخی تنظیم کنید که یک یا دو روز تعطیل باشد.»

در ابتدا به سلامت دهان خود توجه کنید

قبل از جدی شدن در مورد انجام تزریقات لب، مطمئن شوید که دهان شما به اندازه کافی سالم است. قبل از گذاشتن قرار برای انجام تزریق لب، لحظه ای به مشکلاتی که با لب ها یا دندان هایتان
داشته اید توجه کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا