روانشناسی

ویژگی های افراد شاد

رفتارهای شادی بخش کدامند؟

1-  داشتن روابط اجتماعی بهتر

اگر جزو افراد منزوی و گوشه گیری هستید که با دیگران رابطه خوبی برقرار نمیکنند کم کم تمرین کنید و به دیگران راحتتر اعتماد کنید، منفی بافی را کنار بگذارید، عصبانیت و تلخی را از خود دور کنید.

2- دنیای سیاه سفید

مسئولیت کار خود را به عهده بگیرید، هیچوقت دیگری را بازخواست و سرزنش نکنید البته نیازی به به دوش کشیدن بار آنها هم نیست، دنبال مقصر نباشید، مثبت فکر کنید.

3- خواندن زندگی نامه افراد موفق

برای داشتن روابط موفق باید رفتارهای خود را کنترل کنید و هرکار و واکنشی را به موقع انجام دهید. داستان زندگی افراد موفق را بخوانید حتما متوجه میشوید با مثبت اندیشی و امید به آینده میتوان به غیر ممکن ها هم رسید.

4- خودتان را مقایسه نکنید.

گام اول مثبت اندیشی این است که هیچوقت خودتان را با بقیه مقایسه نکنید تا احساس بهتری داشته باشید و از خودتان راضی باشید. اگر به این فکر کنید دیگران بهتر از شما هستند هر روز بدتر و تلخ تر میشوید.

5- دیدن نکات مثبت دیگران و چشم پوشیدن از عیب هایشان

به دنبال ویژگی های مثبت یک فرد باشید تا رفتار بهتری با او داشته باشید. اگر تنها عیب های یک فرد را ببینید نمیتوانید ارتباط موثری داشته باشید.

 

6- شکایت کردن و غر زدن ممنوع

افراد منفی نگر زیادی دور و برمان هستند که دائم در حال گله و شکایت از وضعیتشان هستند و میگویند دنیا عادلانه نیست و زندگی با آنها سر جنگ دارد. به جای منفی بافی بپذیرید در دنیا هیچ چیز عادلانه نیست و دست از تلاش برندارید.

 

7- روی هدف تمرکز کنید.

اگر قدرت تصمیم گیری در مشکلات ندارید ابتدا از خود بپرسید برای رها شدن از وضعیت فعلی چه کارهایی انجام داده اید تا خواسته هایتان مشخص شود. پس با خودتان رو راست باشید و کارهای لازم را انجام دهید.

دقیقا مشخص کنید چه میخواهید تا برای آن برنامه بریزید و پیروز شوید.

 

شادی شعوری است نه شعاری / چگونه شاد باشیم

شادی را زندگی کنیم / لطفا شاد باشید و لبخند بزنید

شادی، قبلا تولید می شد و حالا مصرف می شود / احمد پدرام

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا