روانشناسی

شوخ طبعی موفقیت می آورد.

درمان بیماری های روحی با شوخ طبعی

با شوخ طبعی و خنده، امراض روحی و جسمی خویش را درمان کنید، زیرا همان طور که غصه و غم موجب ناراحتی اعصاب، افسردگی، دلهره، اضطراب و عدم آرامش می‌گردد، شوخ طبعی، خنده و شادی باعث سلامت روحی و جسمی می‌شود.

با خندیدن، غم‌ها و غصه‌ها زایل می‌گردد و آرامش به انسان باز می‌گردد. خنده، درمان هر دردی است و مشکلات زیادی را سامان می‌بخشد. دانشمندان زیادی راز سلامتی انسان را خنده و شوخ طبعی دانسته‌اند و انسان را از غم و غصه خوردن برحزر داشته‌اند.

جملات شوخ طبعی

((اندرومتیوس)) نیز راز سلامتی را خنده و شوخ طبعی می‌شمارد:

وقتی که می‌خندیم همه چیز به نفع جسم و ذهن ما پیش می‌رود. آن چه برای سالم ماندن بدان نیاز داریم. خندیدن است. زندگی آن قدرها جدی نیست. بیایید شوخی را جدی‌تر بگیریم.

((یوریس ساخاروف)) بهترین نسخه را نشاط و شادمانی (و خنده و شوخ طبعی) بر شمرده است: نشاط و شادمانی را طبیعت رایگان برای مداوا در اختیارمان گذارده است.

ویلیام اینشتین نیز معالجه را در خنده، شوخ طبعی و خوشحالی دانسته است:

وقتی که مریضی به یکی از اطبا مراجعه کرد. طبیب پس از معاینه کامل به وی گفت: معالجه تو فقط خنده و خوشحالی است.

خنده و شوخ طبعی باعث افزایش طول عمر انسان نیز می‌گردد، همانطور که می دانید خنده، غم‌ها و غصه‌ها را زایل می‌کند، دوای افسردگی و بعضی از امراض روحی، خنده و شادی است و راه آمدن بر مشکلات و… خنده است.

بنابراین انسان با خندیدن دیرتر پیر می‌گردد و عمرش طولانی می‌گردد- همان گونه که غم و غصه انسان را زود پیر می‌گرداند. شاید شنیده باشید که به شخصی که زود پیر گشته، می گویند: ((او زیاد غصه خورده)) یا ((غم فرزند او را پیر کرد.))

نویسنده : محمد رضا رجائی

14 راز شاد بودن

شادی شعوری است نه شعاری / چگونه شاد باشیم

شادی را زندگی کنیم / لطفا شاد باشید و لبخند بزنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا