آشپزی و آشپزخانه

سیب‌ زمینی تنوری و بیکن با دیپ چدار

سیب‌ زمینی تنوری یکی از پیش‌غذاهای خوشمزه و مقوی است که به همراه بیکن با دیپ چدار خوشمزه‌تر هم می‌شود.در ادامه با زندگی سالم همراه شوید تا طرز تهیه این پیش‌غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم سیب‌ زمینی تنوری و بیکن با دیپ چدار

پنیر چدار
۱۰۰ گرم
سیب‌زمینی  نیم کیلوگرم
بیکن سرخ و ریز شده ۱۰ برش
پنیر پارمسان رنده شده  ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

فر را باحرارت ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. سیب‌زمینی‌ها را خوب شسته و خشک کنید. سپس روی سیب‌زمینی‌ها را برش‌هایی نازک بزنید و نمک و فلفل و به‌دلخواه ادویه‌هایی مثل پودر سیر یا ادویه پیتزا روی آن بپاشید.

پنیر چدار را به یک سایز برش در بین شیارهای سیب‌زمینی گذاشته و به مدت نیم ساعت در فر قرار داده تا سیب‌زمینی پخته و طلایی شود. بیکن‌ها را کمی سرخ و برشته کنید. سپس دیپ را در کنار غذا قرار دهید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه دیپ چدار

ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و دو قاشق غذاخوری کره را داخل آن بریزید. اجازه دهید کره آب شود.بعد از ذوب‌شدن کره باید حرارت را کم کنید.

آرد، نمک فلفل سیاه، پودر خردل و را به مقداری که ذکر شد به کره اضافه کرده و خوب هم بزنید. دوباره مواد را این بار روی حرارت ترکیب کنید.

حالا نوبت به‌اضافه کردن شیر می‌رسد. شیر نباید به‌یک‌باره اضافه شود؛ زیرا آرد را گلوله می‌کند. بهتر است شیر را به‌آرامی اضافه کرده و در حین اضافه‌کردن مرتب مواد را هم بزنید. بعد از اضافه‌کردن شیر باید مواد را تقریباً ۵ دقیقه دیگر روی حرارت نگه دارید تا غلیظ شوند.در این مرحله باید پنیر چدار را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید. سس پنیر چدار شما آماده سرو است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا