پزشکی و سلامت

کدام یک از بیماران چشمی نباید روزه بگیرند؟

چه بیماران چشمی نباید روزه بگیرند؟ ( آیا روزه برای بیماران چشمی ضرر دارد ؟ ) | در این خصوص گفتگوی زندگی سالم با دکتر رضا مرادی جراح چشم را  در خصوص ‌‌بیماران چشمی و روزه‌داری می‌خوانید که به این سوال پاسخ داده اند:

تاثیر روزه بر سلامت جسم و روان افراد به اثبات رسیده است که البته در افراد مختلف، متفاوت است. اما در برخی بیماران ممکن است روزه گرفتن باعث تشدید علائم بیماری شود و سلامتیشان به خطر بیفتد از آن جمله می توان به برخی بیماری های چشمی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : باید و نبایدهای روزه داری

دکتر رضا مرادی جراح و متخصص چشم پزشکی در آمریکا در لایو اینستا گرامی در پاسخ به این سوال که چه بیماریهای چشمی نمی‌توانند روزه بگیرند اینگونه پاسخ داد:

چه بیماران چشمی نباید روزه بگیرند
‌‌بیماران چشمی و روزه‌داری
  • افرادی که دچار بیماری آب سیاه یا گلوکوم پیشرفته هستند زیرا در طول روز فشار بدن و فشار داخل چشم دچار نوسان می شود و اندک سلولهایی که در چشمشان باقی مانده آسیب می بیند.
  • افرادی که دیابت چشمی پیشرفته دارند و به عبارتی دچار ضایعات عروقی شدند خطر خونریزی چشم در آنها افزایش پیدا می کند.لذا ترجیحا نباید روزه بگیرند.
  • افرادیکه نمره چشمشان بالاتر از ۸ است و عینک ته استکانی می زنند نباید روزه بگیرند چون خطر پارگی شبکیه در آنها وجود دارد.
  • افرادی که خشکی چشم شدید دارند با روزه گرفتن این بیماری تشدید می شود.
  • افرادی که سابقه سکته چشمی یا به عبارتی سابقه انسداد عروق چشمی دارند هم روزه گرفتن برایشان مضر است و باعث آسیب بیشتر به چشمشان می شود.

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا