پزشکی و سلامت

نقش غذا در باروری مردان

غذاآن‌ها که قصد پدر شدن دارند، باید در آنچه می‌خورند، می‌نوشند و می‌کشند، دقت بیشتری به خرج دهند زیرا نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد برنامه غذایی مرد‌ها قبل از تصمیم به بچه دار شدن، نقش مهمی در سلامت فرزندانشان در آینده دارد.

 

محققان کانادایی دریافتند، اسپرم مانند نوعی حافظه شیوه زندگی پدر را پس از بارداری به جنین منتقل می‌کند؛ از همین رو مردهایی که قصد بچه دار شدن دارند باید خوردن هله هوله را کنار بگذارند و جای آن سبزی بیشتری مصرف کنند.

به گزارش هلث نیوز، مبنای این توصیه، تحقیق روی نوعی از ویتامین B به نام اسیدفولیک بوده است که نقش عمده‌ای در پیشگیری از نقص ستون مهره‌ها مانند اسپینابیفیدا ایفا می‌کند.

از آنجا که در ۱۲هفته اول بارداری به زنان توصیه می‌شود مکمل‌های غذایی مصرف کنند، به نظر می‌رسد که مردان هم باید به فکر تغذیه خود باشند زیرا نتیجه آزمایشی که روی نمونه‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد، نوزادانی که کمبود اسیدفولیک داشتند، نسبت به بقیه ۳۰درصد بیشتر با احتمال تولد به شکل ناقص به دنیا می‌آمدند، حال آنکه میزان اسیدفولیک مادران در حد طبیعی بود.

این تحقیق محققان را به این نتیجه رساند که کمبود اسیدفولیک باعث تغییر در خواص شیمیایی دی ان‌ای اسپرم می‌شود.

منابع خوب اسید فولیک شامل کلم بروکلی، اسفناج، نخود، جگر و برنج قهوه‌ای است.

رعایت این توصیه به ویژه توسط مردان دچار اضافه وزن که از غذاهای ناسالم استفاده می‌کنند ضرورت بیشتری دارد زیرا اضافه وزن و مصرف غذاهای چرب در نحوه مصرف اسیدفولیک در بدن تأثیر می‌گذارد. مصرف مشروبات الکلی نیز با ویتامین D در بدن تداخل ایجاد می‌کند

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا