فناوری

پیش بینی بیل گیتس از 30 سال آینده

یکی از موسسان مایکروسافت گفت:

 

شرکت نرم‌افزاری قرار گرفته در ردموند یکی از کمپانی‌هایی است که از طریق بخش تحقیقات مایکروسافت روی پروژه‌های اینچنینی سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از آی تی رسان، یکی از موسسان مایکروسافت و در حال حاضر مشاور فنی شرکت، آقای بیل گیتس از انتظارش از حضور روبات‌ها تا 30 سال آینده گفته است. او اظهار داشته که با افزایش شرکت‌ها و سازمانهایی که در زمینه پروژه‌های ساخت و توسعه سرمایه گذاری می‌کنند، روبات ها خیلی زود شخصی‌تر خواهند شد.

 

شرکت نرم‌افزاری قرار گرفته در ردموند یکی از کمپانی‌هایی است که از طریق بخش تحقیقات مایکروسافت روی پروژه‌های اینچنینی سرمایه گذاری می‌کند. بیل گیتس هم یکی از اشخاص مهمی است که از این پروژه‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخرین  Reddit AMA بیل گیتس پیشبینی کرده است که روبات‌ها 30 سال آینده اینجا خواهند بود و در حال حاضر حرکت دادن آنها و ایجاد قدرت بینایی برای آنها بزرگترین چالش پیش روی سازنده‌هاست. او اعتقاد دارد که در 30 سال آینده پیشرفتهای صورت گرفته در این حوزه بیش از هر زمان دیگری خواهد بود.

 

گیتس می‌گوید که حضور روبات‌ها به حدی خواهد شد که شاید بتوان فیلم “من یک روبات هستم” را که سال 2004 ساخته شد خیلی زود در واقعیت لمس کرد. یک نکته جالب در رابطه با این فیلم این است که اتفاقات آن سال 2035 افتاده و این زمان با زمانی که گیتس پیش بینی کرده است، همخوانی دارد. به علاوه آقای گیتس اعلام داشت که در حال حاضر مشغول کار بر روی یک مامور شخصی است که در واقع نسخه پیشرفته‌تر کورتانا است. اینطور که واضح است، می‌توان مایکروسافت را یکی از بازیگردان‌های اصلی آمدن روبات‌ها به زندگی‌ مان تا 30 سال آینده دانست.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا