روانشناسی

تأثیر منفی کروناویروس بر سلامت روان مادران

آسیب های سلامت روانی بر مادران

نیمی از مادران در انگلستان به دلیل برخورد شدید با مسئولیتهای کاری و مسئولیت مراقبت از کودکان در حین قرنطینه، از آسیب های سلامت روانی  رنج می برند.

بیش از یک سوم از زنان انگلستان احساس می کنند که بهزیستی روانی آنها تحت تأثیر منفی COVID-19 قرار گرفته است، وظایف مراقبت از کودکان، اضطراب نسبت به اعضای خانواده و استرس مالی همگی در اضطراب نقش دارند.

این مطالعه، از بیش از 2000 شرکت کننده که بیش از 1000 نفر آنها والدین هستند، نشان داد که از هر ده زن (11٪) مشکلات بهزیستی را تجربه کرده اند، یک نفر از هشت مورد (13٪) موارد اساسی را برمی گردانند و 12 مورد دیگر گفتند که همه گیری باعث افزایش نگرانی های بهزیستی ذهنی شده است.

مسائل مربوط به مراقبت از كودك مهمترین عامل مؤثر در سلامت مادران بود، به طوری كه بیش از نیمی (53٪) از زنان دارای كودك نوزاد تا 16 ساله گفتند كه تعادل در كار از خانه و مراقبت از كودك تأثیر خود را بر سلامتی ذهنی آنها گذاشته است، تقریباً سه چهارم والدین به کار و استرس های مراقبت از کودکان اعتراف می کنند.

بیشتر بخوانید : زندگی سالم و شاد در دوره کرونا به همین راحتی

در حالی که بسیاری از کودکان بریتانیایی اکنون در سومین ماه دوری از مدرسه هستند، بیش از نیمی (52٪) از خانم ها گفتند که نگرانی در مورد فرزندانشان که از تحصیل ناکام مانده اند، در مقایسه با 40٪ از مردان، تأثیر منفی بیشتری بر بهزیستی روان آنها  داشته است.

این نگرانی ها نشان دادند والدین در حین تعادل كار و تعهدات مراقبتی، والدین نگرانی هستند و 28٪ از مردان نیز همین احساس را دارند.

الهام  شهیدان – یاهو لایف

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا