روانشناسی

لبخند جذاب و دلبرانه

چگونه لبخند زیبا و جذاب داشته باشیم؟

چگونه لبخندی زیبا و جذاب داشته باشیم؟ برای آنکه بدانیم چگونه لبخند بزنیم می بایست به نکاتی مانند تمرین لبخند در جلوی آینه، زیبایی و سلامت دهان و دندان، نوع لبخند در شرایط مختلف و … توجه کنیم.

از فواید بیشمار لبخند زدن لذت ببرید.

اگر قرار است که لبخند بزنید بهتر است از فوایدی که لبخند زدن با خود به دنیای شما می بخشد، آگاه باشید. فواید زیر دلایلی هستند که شما را وادار می کنند لبخندتان را در طول روز با دیگران شریک شوید.

لبخند چهره شما را زیباتر می کند

لبخند زدن یک راه کم خرج است که خود را زیباتر کنید. فقط کافیست چهره خندان و اخموی یک نفر را تصور کنید. کدام زیباتراست؟

یک لبخند ساده همه چیز را درست می کند

لبخند بیش از کلمات حرف برای گفتن دارد. اگر در میان جمع اشتباهی کره اید که موجب شرمندگی شما شده، اگر بین شما و دیگری دلخوری پیش آمده و اگر احساس تنهایی و افسردگی می کنید یک لبخند ساده همه چیز را به فرا موشی می سپارد. لبخند شما به دیگران نشان می دهد که پذیرای آنها هستید و آماده اید که همه چیز را سر و سامان دهید.

لبخند تفاهم و اعتماد را با خود به همراه می آورد

لبخند یک حس متقابل را منتقل می کند که نشان می دهد شما خود را با آنها در یک سطح می بینید؛ چه رو در رو با کسی باشید و چه در مقابل گروهی از مردم. لبخند این حس را القاء می کتد که به طرف مقابل می گوید: “من حس خوبی دارم و قرار است که از لحظات با هم بودن لذت ببریم”.

لبخند زدن “واقعا” به شما احساس خوبی می دهد

حتی اگر کمی احساس کرختی و بی حوصلگی می کنید، کمی افکار مثبت به ذهن خود تزریق کنید و یک لبخند نیز به آن اضافه کنید. “اندورفینی” که در بدن ترشح می شود باعث می شود فشارهای جسمی و تنش های احساسی شما کاهش یابد.

لبخند زدن به دیگران نیز حس خوبی می دهد

لبخند شما از فاصله دور قابل تشخیص است و به دیگران اطمینان می دهد که شما شخص مهربان و دوست داشتنی هستید و به آنها حس خوبی منتقل می کند.
خطوط چروک شما وقتی که حاصل لبخند زدن باشند شکل بهتری دارن تا وقتی که حاصل اخم های شما باشند. لبخند های شما شخصیت شما را بازگو می کنند و هر چه از سن شما بیشتر می گذرد بیشتر خود را نشان می دهند.

لبخند بهترین تضمین برای سلامت روح و جسم شما است

لبخند زدن، سلامت، شادمانی، دوستی، مؤفقیت و عمر طولانی را با خود به ارمغان می آورد.

با لبخند زدن راحت باشید و از آن خجالت نکشید

اگر زیاد به لبخند زدن عادت ندارید، غلبه بر استرس و بدبینی نسبت به لبخند زدن نیاز به تمرین دارد. اما مثل هر عادت دیگری با گذشت زمان راحت تر می شود.
نکاتی که باید در ذهن داشته باشید.

لبخند همیشه خوب به نظر می رسد

احساس استرس و خجالت در مورد زیبایی لبخند بی مورد است. باور داشته باشید که با لبخند زدن دوست داشتنی تر به نظر می رسید.

لبخند زدن یک عمل حرفه ای است

قرار نیست که لبخند زدن در محل کار شما را غیر حرفه ای نشان دهد، بر عکس لبخند زدن به شما شخصیت انسانی می بخشد و باعث می شود کارها بهتر پیش بروند. مردم لبخند زدن را نشانه تایید و تحسین می دانند.

لبخند شما را واقعی تر نشان می دهد

اگر از این می ترسید که لبخند زدن شما را آسیب پذیر نشان دهد ، به لبخند های رابرت دنیرو فکر کنید. لبخند بازیگران سینما در عین حالی که واقعی نیستند اما حس نیرومندی همراه با اعتماد به نفس را به شما منتقل می کنند. پس، از لبخند زدن برای نشان دادن اعتماد به نفس خود استفاده کنید که نه تنها شما را آسیب پذیر نشان نمی دهد، بلکه شما را نیرومند تر و سرشار از قدرت و انرژی نشان خواهد داد.

لبخندتان را واقعی کنید

اگرچه در هنگام ترس، خشم و ناراحتی لبخند زدن امکان پذیر است، اما کپی کردن یک لبخند واقعی، کار آسانی نیست. در واقع تنها ۱۰ درصد از مردم قادر به تقلید یک لبخند واقعی هستند. در یک لبخند واقعی علاوه بر دهان، چشمها نیز می خندند و گوشه چشمها جمع میشود و در واقع کل صورت با هم لبخند می زنند. اما در یک لبخند غیر واقعی اگر چه لب و دهان می خندند اما بقیه اجزاء صورت بی روح باقی می مانند. یک لبخند واقعی حاصل شادی درون، احساسات مثبت و تصویری زیبا از اعماق وجود شما است.

افکار مثبت و شاد در ذهن خود بپرورانید

آسان ترین راه برای یک لبخند زیبا و واقعی این است که احساس شادی و خوشحالی کنید. به چیزی که واقعا عاشق انجام دادنش هستید یا به شادترین لحظه زندگی تان فکر کنید.

عاشق دیگران و زندگی تان باشید

ایجاد یک لبخند دوستانه و واقعی هنگامی که عاشق زندگی و آدمهای اطراف خود باشید خیلی آسانتر است. برای تمام آنچیزی که دارید شکرگذار باشید؛ لبخند به طور طبیعی به صورت شما خواهد نشست.

کمی شیطنت و دیوانه بازی بد نیست

شرایط سخت، ما را بیش از اندازه جدی می کنند. زندگی را به صورت یک چالش و ماجراجویی ببینید. در هر شرایطی که هستید در خلوت کمی دیوانه بازی در بیاورید و با دیگران شوخی کنید.

با چشمانتان لبخند بزنید

لبخندی که از اعماق قلب شما بیاید، به چشم هایتان کشیده می شود. شاید خیلی شنیده باشیم که شخصی “چشمهایش لبخند میزنند”. چشم های شما سرچشمه ی حقیقتند. چشمها می درخشند و شادی را منعکس می کنند.برای اینکه دقیقا درک کنید که چشمان شما چگونه لبخند میزنند، روبروی یک آینه بایستید و سعی کنید لبخند بزنید البته با چشم هابرای راحتی بیشتر با کاغذی نیمه پایین صورت خود را بپوشانید و لبخند بزنید.

ممکن است ببینید که در حالی که لبخند زده اید اما نغییری در چشمها به وجود نیامده و صورت شما کاملا بی روح است. با کمی تمرین و تسلط بر ماهیچه های صورت می توانید این حالت چشمهای خندان را به حافظه ماهیچه های خود بسپارید و در هر زمانی که اراده کردید با تمام چهره و چشمهایتان لبخند بزنید.

لبخند زدن را تمرین کنید

تمرین لبخند زدن هیچ آسیبی به شما نخواهد رساند و در واقع به اعتماد به نفس شما در لبخند زدن کمک می کند. لبخند زدن در جلوی آینه به شما کمک می کند که زیباترین و دلچسب ترین لبخندتان را انتخاب کنید و روی این نوع لبخند تمرین کنید. کدام لبخند شما طبیعی تر به نظر می رسد؟ کدام لبخند شخصیت شما را بهتر معرفی می کند؟ آیا حس اعتماد به نفس را در لبخند هایتان پیدا میکنید؟ اگر نه سعی کنید حس اعتماد به نفس را به لبخند هایتان بیفزایید.

بهترین عکسی را که به نظر خودتان در آن عکس خوب افتاده اید پیدا کنبد و ببینید که اجزای صورت شما چه ویژگی هایی دارند. در مقابل آینه سعی کنید که دقیقا همان چهره موجود در عکس را به درآینه ببینید و برای اینکه در ناخوداگاه شما ثبت شود و به صورت ناخودآگاه نمایان شود تمرین کنید. به زودی این لبخند دوست داشتنی جزیی از چهره و شخصیت شما می شود.

احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید

شاید گهگاهی شده باشد که ظاهر خود را در آینه زشت تصور کنید. این دقیقا همان لحظه ای است که احساس خوبی نسبت به خود ندارید. احساس خود را تغییر دهید و زیبا تر شوید. شاید در کسری از ثانیه تغییر را احساس کنید.

به تفاوت لبخند با دهان بسته و دهان باز توجه کنید

لبخند با دهان باز و دندان های نمایان شده در بعضی افرااد کمی حس چاپلوسی و غیر خالصانه ایجاد میکند، اما در بعضی افرادچهره را دوست داشتنی تر می کند. لبخند زدن با دهان باز هنگامی که دندان های ردیف پایین نمایان می شوند، گاهی این طور به نظر می رسد که به جای لبخند زدن، دارید دندانهایتان را نشان می دهید.

هنگام لبخند زدن با دهان باز، می توانید با چسباندن زبان به دندانها، فاصله بین دندان های هر ردیف را کمتر نشان دهید.

سلامت دهان و دندان ها را رعایت کنید

گاهی اوقات ترس از اینکه مبادا چیزی به دندان ها چسبیده باشد و یا بوی بد دهان، شما را از لبخند زدن باز می دارد. با بر طرف کردن این نگرانی ها جادوی لبخند زدن را از دست ندهید. به طور مرتب دندانهایتان را مسواک بزنید. همیشه یک خشبو کننده دهان با خود همراه داشته باشید. مرتب به دندان پزشکتان سر بزنید و اگر مشکلی در زیبایی دندان هایتان احساس می کنید با آنها در میان بگذارید. لبهایتان را از خشک شدن و پوسته پوسته شدن دور نگه دارید.

وقتی که لبخند زدن سخت است

گاهی از روی اجبار و برای دلگرم کردن دوستان و فرزندانتان یا برای گرفتن عکس و یا هر دلیل دیگری مجبور هستید که لبخند بزنید. در چنین مواقعی باید به حافظه ماهیچه ای صورت که قبلا تمرین داده اید رجوع کنید. به یاد داشته باشید که هنگام لبخند زدن، می بایست ۲۰ درصد بیش از تصویر ذهنی خود به ماهیچه های صورت فشار وارد کنید.

چشمک زدن در حال لبخند زدن می تواند حس درونی شما را پنهان کند

نکته ها:

  • فرصت های زیادی برای لبخند زدن در اطراف شما وجود دارد. آنها را از دست ندهید.
  • شما برای اینکه لبخند زیبایی داشته باشید به دندان های زیبا نیازی ندارید. اما اگر این مسئله شما را آزار می دهد به یک دندان پزشک مراجعه کنید یا با دهان بسته لبخند بزنید.
  • لباس هایی بپوشید که لبخند می زنند. رنگهای شاد و روشن به شما حس شادمانی می بخشند که در لبخند شما نیز نمایان می شوند و حس خوبی به طرف مقابل منتقل می کنند.
  • اجازه ندهید که رفتار دیگران روی شما تاثیر بگذارد. ممکن است که در محل کار با افراد زیادی سرو کار داشته باشید. به جای اینکه از آنها تاثیر بگیرید با لبخند خود روی آنها تاثیر بگذارید.
  • روی لبخند های گرم و ملایم کار کنید. این نوع لبخند ها به شما جذابیت بیشتری می بخشند.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا