خانواده

غذاهای مناسب بعد از شیرگرفتن کودکان

دستیار تخصصی طب سنتی گفت: بعد از شیر گرفتن کودکان، مادران عجله‌ای برای دادن غذاهای گوشتی و سنگین نکنند ابتدا غذاهایی از آرد و سبزی‌های مناسب بدهند و به تدریج گوشت‌های طیور و غذاهای حیوانی داده شود تا موجب تحریک و ورم مجرای تغذیه نشود.

به گزارش افکارنیوز، مرضیه قرائتی درباره غذاهای مناسبی که بعد از شیر گرفتن کودکان مفید است، اظهار داشت: از شیر گرفتن بعضی اطفال بسیار مشکل است و پیوسته گریه می‌کنند و شیر می‌خواهند، در این حالت ناچاراً از دواهای تلخ و بد مزه مانند صبر زرد استفاده می‌کنند.

به گفته وی بعد از شیر گرفتن کودکان مادران عجله‌ای برای دادن غذاهای گوشتی و سنگین و غلیظ نکنند ابتدا غذاهایی که از آرد و سبزی‌های مناسب تهیه شده است به کودک بدهند و به تدریج گوشت‌های طیور و غذاهای حیوانی بدهند که موجب تحریک و ورم مجرای تغذیه نشود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه فرنی و آبگوشت جوجه از غذاهای مناسب بعد از شیر گرفتن نوزاد است، افزود: برای تهیه فرنی یک قاشق آرد گندم را در چند قاشق آب سرد ریخته و کم کم شیر اضافه شود و آن را با حرارت ملایم بجوشانند و پیوسته به هم زنند که آرد به ته ظرف نچسبد، آنگاه چند حبه قند یا نبات و کمی نمک اضافه کرده و مصرف کنند.

قرائتی ادامه داد: مادران می‌توانند روی نان اندکی کره مالیده و روی آتش بو دهند، سپس تکه تکه کرده و در ظرفی قرار دهند، آنقدر آب روی آن بریزند که روی آن را بپوشاند و مدتی بجوشانند تا نان خوب پخته و از هم پاشیده شود، سپس صاف کرده قند و نمک اضافه و مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه آبگوشت جوجه، باید جوجه را که پوست روی آن نگرفته باشند قطعه قطعه کنند و مقداری نمک بریزند و در آب ۲ الی ۳ ساعت بجوشانند، چربی آن را که موجب سوء هضم و اسهال می‌شود بردارند و با پارچه نازکی صاف کنند و سپس به کودک بدهند، اگر بخواهند از این آش درست کنند برنج، بلغور یا جو مقشر در آن بجوشانند و بعد از سرد شدن به کودک بدهند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا