سینما

« دیدن این فیلم جرم است »!

فیلم « دیدن این فیلم جرم است » برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد واکنون نیز در سینماهای اصفهان به نمایش گذاشته شده است. کارگردان این فیلم رضا زهتابچیان است و مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، لیندا کیانی و حسین پاکدل در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

شباهت این فیلم به « آژانس شیشه ای » از مهمترین نکات این فیلم است و همچنین اگر فیلم آقازاده را دوست داشتید قطعا این فیلم را هم دوست خواهید داشت.

خلاصه فیلم دیدن این فیلم جرم است:

فیلم داستان جوانی مومن و بسیجی است به نام امیر که همسر محجبه‌اش، ریحانه به خاطر چادری بودن مورد ضرب و شتم یک شهروند قرار می‌گیرد. این شهروند توسط پایگاه بسیجی که امیر فرماندهی آن را تازه به عهده گرفته دستگیر می‌شود و امیر متوجه می‌شود که جنین داخل شکم ریحانه به خاطر حملات این فرد سقط شده است. در همین گیر و دار نامه‌ای از نیروی انتظامی به پایگاه می‌رسد مبنی بر اینکه شهروند دستگیر شده باید سریعا آزاد شود و پلیس می‌گوید که این دستور از بالا آمده است. به نظر می‌رسد شهروند یک مقام سیاسی رده بالا باشد.

رضا زهتابچیان

پایگاه بسیج اما به حرف نامه نیروی انتظامی گوش نمی‌دهد و آتش به اختیار می‌شود. او تصمیم می‌گیرد حقش را به طور قانونی از این شهروند مست و لاابالی که بچه‌اش را کشته بگیرد.

فرمانده خود پایگاه که یک سردار سپاهی است هم نمی‌تواند با امیر وارد مذاکره شود و بعد از مدتی مردی برای آزادی این شهروند هم وارد پایگاه می‌شود؛ مردی که آقا زاده بوده و پسر آیت الله احتشام است (یک آیت الله فرضی در فیلم) امیر کوتاه نمی‌آید و به همراه چند تن از دوستانش که همراه او هستند آقازاده را هم دستگیر می‌کند و در همینجا پای نهادهای امنیتی گوناگون، از وزارت اطلاعات گرفته تا سرداران سپاه و مجلسی‌ها، به داستان فیلم باز می‌شود و کمترین نهادی که درگیر چنین ماجرای درشتی می‌شود، دولتی‌ها هستند و فیلم در واقع تا جایی که می‌تواند این پیام را می‌دهد که در چنین موارد بحرانی، دولت کمترین حق دخالت را در ماجرا دارد.

معرفی فیلم های سینمایی در زندگی سالم : کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا