پزشکی و سلامت

دهانشویه دشمن کرونا است !

از بین بردن کرونا با دهانشویه ( دهانشویه دشمن کرونا )

آزمایش های آزمایشگاهی نشان می دهد دهان شویه ویروس کرونا را در عرض چند ثانیه از بین می برد.

یک مطالعه علمی نشان داده است که دهانشویه می تواند ویروس کرونا را در طی 30 ثانیه از قرار گرفتن در معرض آزمایشگاه از بین ببرد.

نتیجه اولیه پیش از یک آزمایش بالینی در مورد اینکه آیا استفاده از دهانشویه می تواند سطح Covid-19 در بزاق بیمار را کاهش دهد، مثبت بوده است.

گزارش دانشگاه کاردیف نشان می دهد که دهانشویه های حاوی حداقل 0.07 درصد کلرید سیتیرپیریدینیم (CPC) “علائم امیدوارکننده مبارزه با ویروس را نشان می دهد.

اثر ویروسی اجزای شستشوی دهان در برابر SARS-CoV-2 در شرایط آزمایشگاهی هنوز بررسی نشده است. با این حال، از نتایج مطالعه دیگری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد دهانشویه های مبتنی بر CPC در کاهش بار ویروسی Covid موثر هستند.

از بین بردن کرونا با دهانشویه
از بین بردن کرونا با دهانشویه – دهانشویه و کرونا

آخرین آزمایش توسط دانشمندان با تقلید از شرایط عبور دهانشویه از بینی یا حنجره فرد با استفاده از مارک های دهان شویه از جمله دنتل تست شد.

یک آزمایش بالینی نیز درباره میزان موثر بودن دهانشویه در کاهش بار ویروسی بزاق بیماران Covid-19 در بیمارستان دانشگاهی ولز در کاردیف در حال بررسی است و نتایج آن در سال 2021 منتشر می شود.

دنتل تنها مارک دهانشویه انگلستان است که در این آزمایش بالینی 12 هفته ای شرکت می کند، که توسط پروفسور دیوید توماس از دانشگاه کاردیف هدایت می شود و عنوان آن: “اندازه گیری فعالیت ضد ویروسی دهان شویه در برابر Covid-19” است.

دکتر توماس می گوید

در حالی که این دهان شویه ها به طور موثری ویروس را از طریق آزمایشگاه ریشه کن می کنند ، ما باید ببینیم که آیا در بیماران نیز موثر است یا خیر.

با این وجود مطالعات بالینی در حال انجام، نشان می دهد به دنبال یک بار مصرف دهان شویه ویروس در فضای بدن از بین می رود.

وی افزود: اگرچه این مطالعه بسیار دلگرم کننده و گام مثبتی است ، اما تحقیقات بالینی بیشتری نیز مورد نیاز است.ما امیدواریم که آزمایش بالینی خود را در اوایل سال 2021 به پایان برسانیم.او معتقد است این تحقیق “بسیار ارزشمند” است.

وی گفت: اگر این نتایج مثبت در آزمایش بالینی دانشگاه کاردیف منعکس شود ، دهانشویه های مبتنی بر CPC مانند دنتل که در مطالعات استفاده می شود، می تواند علاوه بر شستن دست، فاصله فیزیکی و ماسک زدن، به یک قسمت مهم در روال فعلی افراد برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا اثرگذار باشند.

شان موریسون – نکات پزشکی و سلامت در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا