پزشکی و سلامت

نجات پیرمرد 95 ساله از کرونا !

مردی که بعد از جنگ جهانی با کرونا جنگید !

بیل کلی دوران افسردگی بزرگی را در زندگی پس از جانبازی در جنگ پشت سر گذاشته و در جنگ دوم جهانی در اقیانوس آرام جنوبی خدمت کرده است.

اکنون، در 95 سالگی، او نیز بعتد از ابتلا به کرونا به طور کامل از COVID-19 بهبودیافته است  واین بسیار برای خانواده و اعضای فامیل و بقیه ملت مسرت بخش بود، زیرا همه دنیا همچنان با عدم قطعیت‌ درمان این بیماری همه‌گیر جهانی روبرو هستند.داستان جالب زندگی بیل را در زندگی سالم بخوانید.

بیل درباره  شیوه زندگی اش می‌گوید: “از وقتی به دنیا آمدم، اتفاقات زیادی در جهان رخ داد،حتما خیلی از شما هم با آن سروکار داشته ایدو این همان چیزی است که در زندگی من نیز اتفاق افتاده است.شما آنچه را به شما در طول زندگی گفته‌اند و آموخته اید انجام می‌دهید و از طریق آن خود را مدیریت و ادامه می دهید.”

بیل به همراه نوه خود، رز اترینگتون، 41 ساله، نوه‌اش، اسحاق اترینگتون، 42 ساله، دخترش سوزان نلسون 65 ساله و دو نوه‌اش “پاکستون” 5 ساله و “چستون” 11 ماه زندگی می‌کند واخیراً قرنطینه دوهفته‌ای در شهرستان یامیل، اورگان را تجربه است.

در 15 مارس، بیل علائم خفیف را در خود احساس کرد. نوه او،رز در این باره گفت:“او فقط کمی گیج به نظر می‌رسید و احساس خوبی نداشت.بنابراین من  از او خواستم اجازه دهد درجه حرارت او را بگیریم. بنابراین، من این کار را کردم و یک تب او محسوس بود. “

با توجه به سن وی و چندین موضوع پزشکی از قبل – ازجمله بیماری کلیه، یک بیماری مادرزادی قلب و فشارخون بالا – خانواده تصمیم گرفتند که او را فوراً به بیمارستان ببرند.

رز می‌گوید: “کرونا واقعاً او را درگیر کرده بود. این برای ما خیلی ترسناک بود زیرا آن‌ها فقط او را یک شب نگه داشتند و به خانه فرستادند. مثل این که ما نمی‌خواهیم کسی با این سن در اینجا باشد. “

رز اترنیگتن نوه کیلی نیز گفت: دو هفته سختی سپری کردیم اما اکنون همگی خوبیم. امیدوارم داستان پدربزرگم امیدی برای بیماران باشد.

علائم بیل چندروز بعد فروکش کرد، بنابراین وی در تاریخ 16 مارس از بیمارستان مرخص شد. اما در 17 مارس، خانواده این خبر را دادند که COVID-19 اومثبت آزمایش بوده است اما با شروع درمان خانگی و مراقبت های روزانه از این دربزرگ 95 ساله او مانند شکست جنگ جهانی دوم به زندگی نیز بازگشت.

بیل کیلی نیز در این رابطه اظهار داشت: به خوردن و آشامیدن خود در این ایام دقت کردم، در اتاق خواب خود فیلم های کلاسیک تماشا کردم و پس از 2 هفته بهبود یافتم.

اسحاق اترینگتون، نوه دام کلی، می‌گوید: “من درزمینهٔ اورژانس پزشکی کار می‌کنم و در روزهای گذشته با بعضی از بیماران که بالقوه مثبت بودند مرتب صحبت کردم.”

بیل یکی از اولین موارد COVID-19 در شهرستان Yamhill، اورگان بود و از 2 آوریل 18 مورد دراین شهر وجود داشته است. اسحاق هم آزمایش ویروس را انجام داده که  منفی بوده است اما شکرخدا هیچ‌کس دیگری در خانواده مورد آزمایش قرار نگرفت و هیچ علائمی را نشان نداد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا