آشپزی و آشپزخانه

خمیر پیتزای خانگی

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی| طرز تهیه این مدل خمیر پیتزا بسیار ساده است و مصرف زیادی دارد ، میتوانید با آن حتی خمیر نان درست کنید و یا برای درست کردن شیرینی، پیراشکی و سمبوسه از آن استفاده کنید.خمیر پیتزا خانگی را به ساده ترین روش ممکن و در زمان کم می توان تهیه نمود و همچنین نیاز به مواد لازم زیادی نیز ندارد.

 این دستور خمیر پیتزا را اگر یاد بگیرید می توانید هرنوع پیتزا  را در خانه بپزید.

مواد لازم رای خمیز پیتزا خانگی :

مواد لازم مقدار / تعداد
آرد 3 پیمانه معدل 425
تخم مرغ 1 عدد
خمیر مایه فوری 1 قاشق غذاخوری
شکر 4 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
شیر ولرم 1 پیمانه معادل 250 میلی لیتر
طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی
طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی:

ابتدا شیر ولرم ، خمیر مایه و یک غذاشق غذاخوری از شکر را در ظرفی مخلوط کنید،سپس روی کاسه را با یک لایه سلفون یا پارچه بپوشانید و برای یک ربع کنار بگذاری.

سپس روغن مایع، تخم مرغ، نمک، باقی مانده شکر و مخلوط خمیر مایه را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در این مرحله آرد را در سه مرحله روی مواد الک کرده و هر بار مواد را هم بزنید ، در آخرین مرحله اضافه کردن آرد مواد را با دست ورز دهید تا خمیر درست شود.

روی خمیر یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را هم با یک حوله بپوشانید و برای 1 ساعت کنار بگذارید تا خمیر ورآید. بعد از یک ساعت خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آن کمی آرد بپاشید.

خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود، سپس خمیر را به دو قسمت مساوی برش زده و هر قسمت را با دست به شکل گلوله درآورید. در مرحله بعد روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و یکی از خمیر ها را روی آن قرار داده و با وردنه باز کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید و با دست خمیر را پهن کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.

خمیر آماده شده را برای 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند، در این مرحله خمیر آماده است مواد مورد علاقه خود را روی آن بچینید و در فر پیتزا را بپزید.

بیشتر بخوانید :طرز تهیه نان چاودار

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا