دانستنی ها

سفید کردن ظروف مسی

بازسازی ظروف مسی یکی از به صرفه ترین کارهای است، که در هنگام خراب شدن ظروف مسی می توانید انجام دهید. ظروف مسی بسیار ارزشمند هستند و شما می توانید به جای اینکه برای خرید ظروف مسی هزینه کنید با کمترین هزینه این ظرفهای ارزشمند را برای استفاده مجدد بازسازی کنید.

سفید کردن ظروف مسی

هنگامی که برای اولین بار ظروف مسی را خریداری می کنید، بسیار براق می شوند، اما با گذشت زمان، با شروع کدر شدن مس، به تدریج ناپدید می شوند. اگر می خواهید مس شما درخشش خود را به دست آورد، نکات ما را در مورد نحوه تمیز کردن مس دنبال کنید، ساده است.

چگونه ظرف های مسی را بدون آسیب رساندن تمیز نگه داریم؟

در بسیاری از قابلمه ها و تابه های مسی، فقط دیواره های بیرونی از مس ساخته شده اند. در حالی که داخل آن اغلب از فولاد ضد زنگ یا مینا ساخته شده است. شما نمی توانید از کدر شدن مس جلوگیری کنید.

 این اتفاق زمانی می افتد که فلز با اکسیژن یا آب تماس پیدا می کند. فقط کافی نیست قابلمه ها و تابه های مسی خود را با مواد شوینده ظرفشویی و آب گرم تمیز کنید و بگذارید خشک شوند. با این توصیف، مس همچنان کدر به نظر می رسد.

با این حال، با استفاده از محصولات مختلف خانگی، ظروف مسی شما رنگ براق خود را به دست خواهند آورد.

از طرف دیگر خراش ها برای همیشه باقی می مانند. هنگام تمیز کردن فنجان‌های مسی، بطری‌های مسی و سایر اشیاء مسی با دست، مطمئن شوید که از قسمت سخت اسفنج، پشم فولادی یا مواد تمیزکننده استفاده نکنید.

بازسازی ظروف تفلون المپیک

ظرف های مسی را چگونه تمیز کنیم؟

چه بخواهید یک تابه مسی چرب یا یک قابلمه مسی پر از ماکارونی سوخته را تمیز کنید، ابتدا این کار را با آب داغ، مایع ظرفشویی و یک اسفنج یا برس نرم ظرفشویی انجام دهید. با خیساندن اشیا در آب ولرم با کمی مواد شوینده ظرفشویی، لکه های سرسخت را نرم کنید. ذرات غذا اغلب خود به خود ناپدید می شوند و سپس می توانید آنها را به سادگی با دستمال آشپزخانه پاک کنید. برای اینکه مس را کاملا تمیز کنید تا مثل روز اولی که خریدید بدرخشد، چندین گزینه دارید.

چکونه مس را با مواد درون خانه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن قابلمه های مسی، تابه های مسی و سایر اقلام مسی خود به پاک کننده های خاصی نیاز ندارید. با این حال، اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید، مطمئن شوید که دستورالعمل ها را به درستی دنبال می کنید. همچنین مطمئن شوید که ایمن بمانید و از دستکش های لاستیکی استفاده کنید، همانطور که برای سایر کارهای نظافت منزل انجام می دهید، زیرا گیلاس برای سلامتی مضر است. همچنین می توان مس را بدون نیاز به خرید محصولات جدید به خوبی تمیز کرد. فقط محصولات خانگی زیر را امتحان کنید:

  • سرکه و نمک
  • اب دوغ
  • سس گوجه فرنگی
  • آب لیمو
  • جوش شیرین یا بکینگ پودر

آیا می توانید مس را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید؟

قطعا نه! برای محافظت از قابلمه ها، تابه ها و سایر محصولات از کدر شدن خیلی سریع، تولیدکنندگان اغلب آنها را با مس می پوشانند. اما حتی این لایه اضافی نیز نمی تواند در نقطه ای از کدر شدن فلز جلوگیری کند.

به هر حال، تابه، قابلمه و سایر ظروف مسی را هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. دمای بالا و مواد شوینده قوی باعث کدر شدن و تیره شدن فلز می شود.

بهترین راه برای تمیز کردن قابلمه ها و تابه های مسی، استفاده از محصولات خانگی است که در دسترس است.

ظروف مسی خود را کجا تعمیر کنیم؟

ازآنجایی ‌که فلزات مورد استفاده در هنگام بازسازی ظروف مسی از قیمت بالایی برخوردار هستند، و زمان کار بیشتری را می‌طلبند، گاهی بعضی از سفیدگران به دلیل صرفه‌جویی و یا سرعت بخشیدن به کار سفیدگری خود، با مخلوط نمودن سرب با فلزات اصلی مس، کار خود را راحت تر می کند. تا سود بیشتری برای خودشان داشته باشد.

اما این کار باعث ایجاد خطرات جدی در بدن انسان می شود. پس در انتخاب کارخانه مناسب برای بازسازی ظروف مسی یا سفید گری ظروف مسی خود دقت داشته باشید.

آیا می توانید مس را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید؟

پیشنهاد ما به شما کارخانه بازسازی ظروف افراسیابی است، که با کادری مجرب و متخصص در این زمینه سعی در کسب رضایت مشتری ها را دارد. و کیفیت ظروف تعمیر شده و سلامتی افراد برای کار خانه بازسازی افراسیابی در درجه اول قرار دارد. این کارخانه تعمیر ظروف مسی در تهران واقع شده است.

پس شما می توانید با خیالی راحت بازسازی ظروف مسی یا سفید گری ظروف مسی خود را به کارخانه افراسیابی بسپارید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا