کسب و کار

دلایل استفاده از تردمیل خانگی + معرفی انواع آن

امروزه با توجه به سبک زندگی پرمشغله و نیاز روزافزون به ورزش، اکثر افراد به تمرینات و ورزش خانگی روی می‌آورند. استفاده از یک تردمیل خوب و باکیفیت برای تقویت قلب و اعضای بدن مفید بوده و در تناسب‌اندام بسیار پراهمیت است. همچنین نه‌تنها به شما در رسیدن به وزن مناسب و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند، بلکه بهترین راه به منظور کاهش استرس و اضطراب نیز محسوب می‌شود.

با استفاده از تردمیل در خانه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های ماهانه برای باشگاه، تحمل شلوغی سالن ورزشی نیست. ضمناً داشتن تردمیل در خانه به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان، متناسب با برنامه‌تان ورزش کنید. امروزه انتخاب یک تردمیل خوب و مناسب که هم کیفیت بالای داشته باشد و امکانات و ویژگی‌های خاصی داشته باشد دغدغه اغلب کاربران می‌باشد.

از طرفی این تجهیزات ورزشی توسط برندهای زیاد و با کیفیتی متفاوت در بازار عرضه شده‌اند. یکی از بهترین مدل‌های این دستگاه تردمیل خانگی فدرال است؛ چرا که با متریال بسیار باکیفیت ساخته شده و از امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برخی از امکانات و قابلیت‌های این دستگاه عبارت‌اند از:

  • تحمل وزن تا 130 کیلوگرم
  • تنظیم سرعت بین 1 تا 18 کیلومتر بر ساعت
  • شیب برقی تا 15%
  • مجهز به مانیتور ال سی دی که سرعت، مسافت، ضربان قلب، کالری و زمان را نشان می‌دهد
  • قابلیت برنامه‌ریزی دستگاه
  • کنترل شیب و سرعت با دکمه‌های تعبیه شده روی دسته
  • دارای موتوری با 2 اسب بخار می‌باشد.

انواع تردمیل خانگی

برای بسیاری از افراد، خصوصاً در سال‌های اخیر، تناسب‌اندام به یک اولویت اصلی تبدیل شده است. با افزایش نیاز به یک زندگی سالم، اکثر افراد به تمرینات خانگی به‌عنوان وسیله‌ای مناسب برای تناسب اندام روی آورده‌اند. استفاده از تردمیل‌ خانگی یک پیشنهاد جذاب برای انجام تمرینات قلبی و استقامتی است. این نوع تردمیل نه‌تنها مؤثر است بلکه موجب انعطاف‌پذیری در برنامه‌های تمرینی نیز می‌شود.

تردمیل خانگی مکانیکی

این نوع تردمیل نیروی خود را از تلاش کاربر می‌گیرد؛ به این شکل که فرد باید پاهای خود را بر روی ریل تردمیل فشار دهید تا حرکت کند. این تردمیل مناسب برای افرادی است که می‌خواهند تمرینات سبک داشته باشند و چالش کنترل سرعت را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. هنگامی که صحبت از تردمیل خانگی به میان می‌آید، تردمیل مکانیکی به دلیل هزینه نسبتاً پایین و عدم نیاز به برق، برای خیلی از ورزشکاران گزینه اول است.

همان گونه که از نام آن پیداست، انرژی این تردمیل‌ها به‌صورت مکانیکی تأمین می‌شوند، چرا که با تلاش کاربر باید تسمه حرکت کند. از مزایای تردمیل مکانیکی ارزان‌تر بودن آن نسبت به نمونه موتوری است. از آنجایی که این دستگاه موتور ندارد، معمولاً کوچک و کم‌حجم است و برای کسانی که فضای محدودی دارند نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

ضمناً از آنجا که کاربر انرژی را تأمین می‌کند، می‌تواند برای کسانی که به دنبال سوزاندن کالری بیشتر و انجام تمرینات شدیدتر هستند بسیار مناسب باشد.

تردمیل خانگی مکانیکی

تردمیل خانگی موتوری

این تردمیل که به تردمیل برقی نیز معروف است، مجهز به یک موتور می‌باشد که نیروی لازم برای حرکت تسمه زیر پای کاربر را تأمین می‌کند. تردمیل برقی دارای برنامه‌های تمرینی متعدد، تنظیمات شیب و سرعت قابل تنظیم است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این تردمیل، رایج‌ترین نوع تردمیل است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود.

دوِثابت موتوری محصولی است که امکانات زیادی دارد، با یک موتور برقی برای تأمین انرژی تسمه، می‌توانید سرعت خود را به دلخواه کنترل کنید. چنانچه به دنبال به چالش کشیدن خود و فشار تمرینی هستید، این تردمیل یک محصول بسیار مناسب است. هنگام استفاده از این تردمیل لازم نیست در حین دویدن روی آن به‌جز فشار دادن چند دکمه و تنظیم شیب تلاش زیادی انجام دهید.

ضمناً اگر به موسیقی و فیلم علاقه دارید، می‌توانید گوشی هوشمند یا تبلت خود را به کنسول دستگاه متصل کرده و به آهنگ مورد علاقه‌ خود گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. بزرگ‌ترین ویژگی این محصول راحتی آن است. زمان تمرین با این دستگاه نیازی نیست نگران زمین خوردن باشید. با تردمیل برقی یک تجربه صاف و ثابت را در طول تمرین خواهید داشت.

تردمیل خانگی تاشو

تردمیل خانگی تاشو برای افرادی که فضای تمرینی کوچکی دارند، گزینه‌ای مناسب است. چرا که پس از استفاده می‌توان به‌راحتی آن را تا و به گوشه‌ای هدایت کرد و در فضا خانه صرفه‌جویی نمود. لازم است بدانید این مدل تردمیل در دو نوع مکانیکی و موتوری تولید می‌شود. تردمیل تاشو به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد به هم ریختن خانه خود، ورزش‌های هوازی انجام دهید. از مزایای اصلی تردمیل تاشو جابجایی آسان آن است.

تردمیل خانگی شیب‌دار

تردمیل‌های شیب‌دار دارای مکانیزمی هستند که به‌وسیله آن می‌توانید شیب سطح دویدن را تنظیم کرده و بسته به نیاز خود شیب سطح را کم یا زیاد کنید. با این عمل می‌توانید دویدن در زمین‌های مختلف مانند دره‌ها، تپه‌ها و کوه‌ها را شبیه‌سازی کنید. برای افرادی که می‌خواهند استقامت خود را افزایش دهند یک محصول فوق‌العاده و ایدئال است.

ویژگی شیب به برنامه‌های تمرینی تنوع می‌بخشد و تمرینات را چالش‌برانگیزتر و جذاب‌تر می‌کند. این دستگاه برخلاف تردمیل‌های سنتی که فقط سطح صافی دارند به شما احساس دویدن در سربالایی می‌دهند که برای بالا بردن استقامت بدن بسیار عالی است.

عوامل مهمی که قبل از خرید تردمیل خانگی باید در نظر بگیرید

چنانچه تصمیم به خرید تردمیل خانگی دارید قبل از خرید باید چند موضوع توجه نمایید. در انتخاب تردمیل، ضمن انتخاب دستگاهی متناسب با بودجه، شما باید به دنبال یافتن محصولی مناسب با فضای کاری خود باشید که برای انجام تمرینات شما موردنیاز است. در دسترس بودن فضا عامل مهم دیگری می‌باشد که باید به آن توجه کرد.

فضایی را که می‌خواهید دستگاه را در آنجا قرار دهید اندازه‌گیری کنید تا درنهایت تردمیلی متناسب با آن را انتخاب کنید. ضمناً به خاطر داشته باشید که برای ایمنی و راحتی در حین استفاده از تردمیل به فضای خالی اطراف تردمیل نیز نیاز دارید.

تردمیل خانگی تاشو

قیمت تردمیل‌ خانگی بسته به نوع تردمیل، برند، کیفیت و امکاناتی که دارند متغیر است. تعیین بودجه برای تعیین نوع تردمیل بسیار حائز اهمیت و ضروری است. به‌طورکلی بهتر است تردمیلی را انتخاب کنید که نسبت به مکان زندگی و بودجه شما مقرون‌به‌صرفه باشد و نیازهای تمرینی شما را برآورده کند.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا