کسب و کار

انواع سمعک پشت گوشی و داخل گوشی

حقیقتی که در رابطه با گوش ما انسان‌ها وجود دارد این است که هرچه سن ما بالاتر می‌رود، گوش‌ها نیز توانایی درست خود را در شنیدن و تشخیص صداهای مختلف از دست می‌دهند. اگرچه این موضوع سخت و ناراحت کننده است، اما با استفاده از سمعک گوش می‌توان صداها را واضح‌تر و رساتر شنید و آن‌ها را به خوبی تشخیص داد.

سمعک گوش یک وسیله کوچک است که با قرار دادن آن در پشت گوش و یا داخل گوش می‌توان صداها را به درستی تشخیص داد. آیا می دانید بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی کدام است؟ مطلبی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

سمعک داخل گوشی

انواع سمعک از لحاظ سطح تکنولوژی

سمعک یک وسیله و ابزار کاربردی برای افراد کم شنوا است و در دو نوع پشت گوشی و داخل گوشی در بازار موجود است. هر یک از این انواع نیز دارای مدل‌های مختلفی هستند می توان آن ها را از لحاظ سطح تکنولوژی به انواع مختلف زیر تقسیم بندی کرد:

  • پایه (Basic)
  • متوسط (Mid-Range)
  • پیشرفته (Advanced)
  • عالی (Premium)

انواع سمعک از نظر شکل ظاهری

سمعک‌ها بر اساس نوع نیاز افراد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. سمعک‌ها از لحاظ شکل ظاهری دارای دو نوع مختلف هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • سمعک‌های پشت گوش (BTE)
  • سمعک‌های داخل گوش (ITE)

انواع سمعک‌های پشت گوشی

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که سمعک‌ها در دو نوع مختلف پشت گوشی و داخل گوشی موجود هستند. اما خوب است بدانید که هر یک از این انواع نیز خود دارای مدل‌های مختلفی هستند و لازم است تا شما بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی را انتخاب کنید. سمعک‌های پشت گوشی که از کاربردی‌ترین انواع سمعک‌های گوشی به شمار می‌آیند خود دارای دو نوع هستند که عبارتند از:

انواع برند سمعک پشت گوشی

همان طور که بیان کردیم سمعک‌های پشت گوشی در دو نوع مختلف سمعک ریک RIC و… وجود دارند. در حال حاضر برندهای بسیار متعددی در زمینه تولید انواع‌ سمعک‌های پشت گوشی فعالیت می‌کنند که سمعک ادیفون از بهترین آن‌ها است. از انواع مختلف این سمعک‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد؛ همچنین در نظر داشته باشید که قیمت سمعک پشت گوشی بسته به نوع و مدل و برند آن متفاوت است.

سمعک‌های پشت گوشی زیمنس (سیگنیا)

اگر به دنبال بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی هستید، باید بدانید که یکی از برترین برندهای تولید کننده سمعک پشت گوشی، برند زیمنس است که با پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی تولید می‌شود. این نوع سمعک دارای باتری است و انواع شارژی آن را نیز می‌‌توانید پیدا کنید. از پلتفرم‌های پردازش سمعک پشت گوشی زیمنس می‌توان PX و NX را نام برد که در سطح‌های مختلف PX، NX) 1, 3 5, 7) وجود دارند و برای افرادی که کم شنوایی ملایم تا عمیق دارند، مناسب هستند.

این نوع سمعک‌ها به طور معمول وایرلس هستند و کیفیت صدای عالی و منحصر به فردی را برای افراد فراهم می‌آورند. قیمت این نوع سمعک پشت گوشی بر اساس سطح تکنولوژی آن متغیر است. شما می‌‌توانید انواع مدل‌های سمعک سیگنیا را در قیمت‌های پایین روبه بالا پیدا کنید.

سمعک پشت گوشی zircon

در بررسی بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی ، بد نیست تا نگاهی به برند برتر zircon داشته باشیم. برند zircon یکی دیگر از برندهای خوب تولید کننده سمعک پشت گوشی است. این سمعک وایرلس برای افرادی که دارای کم شنوایی ملایم تا عمیق هستند کاربرد دارد و در دو نوع تکنولوژیZircon1, Zircon2 در بازار یافت می شوند.

از ویژگی‌های خوب این نوع محصولات می‌توان می‌توان به پلتفرم پردازشی بسیار سریع، قابلیت اتصال به گوشی‌های آیفون و اندروید، دریافت صدا از زوایای مختلف و برخورداری از تکنولوژی Brain hearing اشاره کرد. این نوع محصول در انواع باطری خور و شارژی موجود است.

سمعک پشت گوشی exceed

سمعک پشت گوشی exceed نیز جزو یکی دیگر از انواع محبوب سمعک‌های پشت گوشی محسوب می‌شود. این محصول قدرت بی نظیری دارد و مناسب آن دسته از افرادی است که از کم شنوایی شدید رنج می‌برند. این نوع سمعک وایرلس دارای تکنولوژی Brain hearing است و در انواع قوی و خیلی قوی تولید می شود. همچنین پلتفرم پردازشی بسیاری سریعی دارد و می‌تواند صداها را در زوایای مختلف تشخیص دهد و نویز را نیز حذف کند؛ این محصول در انواع باطری خور موجود است.

سمعک پشت گوشی

انواع سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی نیز مانند سمعک‌های پشت گوشی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید این محصول را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. به طور کلی سمعک‌های داخل گوشی در ۴ نوع مختلف موجود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

سمعک نامرئی IIC

سمعک داخل گوشی نامرئی IIC جزو یکی از بهترین انواع سمعک‌های داخل گوشی است که در مجرای گوش خارجی قرار می‌گیرد؛ این قسمت از گوش را افراد دیگر نمی‌توانند مشاهده کنند.

سمعک نامرئی CIC

این نوع سمعک نامرئی داخل گوشی در مجرای گوش خارجی قرار می گیرد و به راحتی نمی‌توان آن را مشاهده کرد و به طور کامل پنهان نیست. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت سمعک نامرئی بسته به مدل آن متغیر است. در انتخاب بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی پیشنهاد می دهیم این نمونه سمعک را نیز مورد بررسی قرار دهید‌.

سمعک داخل کانال (ITC)

این مدل سمعک داخل گوشی در بخش تحتانی صدفه گوش و پر مجرای گوش خارجی قرار می‌گیرد.

سمعک داخل گوشی (ITE)

این مدل سمعک در بخش لاله گوش و در قسمت مجرای گوش خارجی قرار می‌گیرد.

سمعک insi زیمنس

سمعک زیمنس جزو یکی از قوی‌ترین نمونه‌های سمعک داخل گوشی (قوی ترین سمعک نامرئی) به شمار می‌آید. این نوع سمعک ظاهری بسیار کوچک دارد و بر اساس بروزترین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده است. .این نوع سمعک در سه رده 3، 5 و 7 وجود دارد.

سمعک insio

اگر قصد خرید بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی را دارید، خوب است محصولات برندinsio را نیز مورد بررسی قرار دهید. سمعک insio را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین انواع سمعک‌های داخل گوشی معرفی کرد که با توجه به ویژگی‌های خوبی که دارد، توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند‌. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کانال بالا (24، 36 و 48)
  • قابلیت اتصال به تلفن همراه
  • مدار حذف فیدبک (سوت سمعک) بسیار قوی
  • قابلیت اتصال به سیستم های وایرلس wireless
  • توانایی پوشش کامل کم شنوایی شدید تا عمیق

به شما پیشنهاد می دهیم که برای خرید انواع سعک‌های پشت گوشی و داخل گوشی به مرکز تخصصی انواع سمعک گوش مراجعه کنید‌ که کلینیک شنوایی و تجویز سمعک دلآوا سمعک یکی از این مراکز معتبر است و متخصصان متبحری در آن فعالیت دارند.

جمع بندی

امروزه خرید سمعک گوش برای افراد کم شنوا به یک موضوع اساسی تبدیل شده است و اکثر این دسته از افراد به دنبال سمعک‌های موردنیاز خود هستند و از خود می‌پرسند که .چه نوع سمعکی بخریم؟ سمعک گوش در انواع مختلفی به فروش می رسد.

به همین علت ممکن است خرید بهترین سمعک پشت گوشی و داخل گوشی برایتان دشوار باشد. در حقیقت شما بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید؛ بنابراین لازم است تا انواع سمعک گوش را به خوبی بشناسید. هر یک از سمعک‌های گوش ویژگی و مشخصات خاص خود را دارند و برای افراد مختلف مناسب هستند.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا