سلامت و تندرستی

چگونه می‌توان بدون افزایش چربی شکم وزن اضافه کرد؟

افزایش وزن بدون چربی شکم | به نظر می‌رسد بسیاری از مردم بر این باورند که افزایش وزن بسیار ساده‌تر از کاهش وزن است و فقط نیاز به مصرف مقدار زیادی بستنی، پیتزا، نوشابه، و اساساً هر نوع غذای بی ارزش است.

در صورتی که مصرف این مواد غذایی بی‌ارزش اگرچه منجر به افزایش وزن می‌شود اما نیاز غذایی بدن را برآورده نمی‌کند. علاوه بر این، مصرف اینگونه موادغذایی به افزایش چربی بدن به صورت غیر متناسب منجر می‌شود که اصولا باعث تجمع چربی در اطراف شکم و پهلو می‌شود.

خوشبختانه با ایجاد چند تغییر در سبک زندگی و خوردن مواد غذایی مناسب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم، بدست آوردن توده بدنی سالم در سراسر بدن امکان پذیر است.

در اینجا چندین روش برای افزایش وزن بدون ایجاد شکم آورده شده است.

افزایش وزن

افزایش وزن طبیعی بدون چربی شکم

میزان کالری مصرفی خود را افزایش دهید

هنگامی که می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید، افزایش میزان کالری موضوعی مهم است که باید انجام دهید. البته این بدان معنی نیست که می‌توانید بیش از حد خوراکی‌هایی از جمله پیتزا، شکلات و همبرگر بخورید.

از مواد غذایی با کالری بالا و همراه با مواد مغذی استفاده کنید تا به روشی سالم وزن خود را افزایش دهید.

در اینجا من تعدادی از کالری‌های متراکم مواد مغذی را ذکر کرده‌ام:

  • غلات کامل: نان و برنج قهوه‌ای
  • میوه‌ها یا آب میوه‌های خالص: موز، آووکادو، آناناس
  • سبزیجات: سیب زمینی، عدس و سایر سبزیجات ریشه‌ای
  • لپه
  • آب میوه‌های تازه و 100٪ طبیعی
  • ماست کم چرب
  • لوبیا
  • آجیل

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین باعث نوسانات گسترده سطح قند خون و چندین مشکل دیگر مربوط به سلامتی می‌شود. این یکی از دلایل اصلی چربی شکم و پرخوری است که قطعاً روش درستی برای افزایش وزن نیست!

اگر می‌خواهید خوراکی‌های شیرین بخورید شیرین کننده‌های طبیعی مانند میوه‌های تازه، آب میوه‌های تازه و بدون مواد نگهدارنده اضافه شده، عسل، شکر نارگیل، شربت افرا و … را جایگزین شکر کنید.

افزایش وزن طبیعی

افزایش وزن طبیعی بدون چربی شکم

برای میان وعده، مواد غذایی سالم را بخورید:

میان وعده‌ها یک قسمت حیاتی از رژیم غذایی روزمره هستند. میان وعده‌های سالم مانند آجیل، ماست کم چرب، کشمش، خرما، میوه‌های تازه (موز، آناناس، آووکادو) یا آب میوه‌های طبیعی مصرف کنید.

از غذاهایی که باعث ایجاد چربی در شکم می‌شود خودداری کنید

چند ماده غذایی وجود دارد که باعث تجمع چربی‌ها در دور شکم می‌شود. شما باید از مصرف چنین مواد غذایی ناسالم مانند نوشابه‌های شیرین شده مصنوعی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذاهای سرخ شده، لبنیات مانند بستنی شیر و غذای کم کالری اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: چند روش ساده برای لاغری شکم

وعده‌های غذایی سنگین نخورید

اگرچه باید برای افزایش وزن بیشتر غذا بخورید، اما خوردن وعده غذایی سنگین درکل مفید نخواهد بود. وعده‌های غذایی سنگین، معده را برای مدت طولانی سیر می‌کند و در نتیجه ظرفیت دریافت کالری بیشتر در روز کاهش می‌یابد.

بهتر است وعده‌های غذایی را 5 بار در روز تقسیم کنید و در هر وعده غذایی مقدار کمتری غذا بخورید تا کالری دریافتی راحت‌تر شود. همچنین، بین هر وعده غذایی حدود 3 تا 4 ساعت فاصله بگذارید تا غذا به درستی هضم شود.

نتیجه

همیشه به یاد داشته باشید که درست مانند کاهش وزن که نیاز به ترکیب عادات غذایی سالم در رژیم غذایی دارد، افزایش وزن نیز همینطور است. در رژیم غذایی افزایش وزن هیچ چیز استثنایی و منحصر به فرد نیست جز نیاز به دریافت کالری زیاد با مواد مغذی.

همچنین فراموش نکنید که برای اطمینان از افزایش وزن مناسب و جلوگیری از هرگونه خطری، برای معاینه هفتگی یا ماهانه به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

قطعا به سرعت شاهد تغییرات نخواهید بود. بنابراین، برای رسیدن به فرم بدنی مورد نظر خود صبور و مصمم باشید.

دسترسی به منبع : How to Gain Weight Without Gaining Belly Fat

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا