کسب و کار

معرفی اکسسوری‌های جذاب برای زیباتر شدن منزل

اکسسوری منزل از دسته جزئیات مهم در چیدمان منزل است که زیبایی خانه را تا حد زیادی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

ما در این مقاله تصمیم داریم درباره اکسسوری‌های جذابی که به زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کنند و شیوه صحیح استفاده از آنها صحبت کنیم.

اکسسوری در فرهنگ عامیانه به وسایل تزئینی و لوازم جانبی منزل که هم تزئینی و هم کاربردی هستند گفته می‌شود.

نقش اکسسوری در چیدمان منزل

در حقیقت خانه هر شخصی بازتاب سبک زندگی و تا حدی عقاید آن فرد است. اما نقطه اشتراک تمام خانه‌ها وجود آرامش برای ساکنین آن است. این زیبایی می‌تواند با اکسسوری‌های متنوع که شما با توجه به سبک زندگی و سلیقه خود انتخاب می‌کنید تامین شود.

اکسسوری‌های منزل دسته بندی‌های متنوعی دارند، ما در این مقاله آنها را به دو دسته دکوری و کاربردی تقسیم کرده‌ایم تا شما بتوانید با توجه به کارکرد آن‌ها، اکسسوری مناسب خود را پیدا کنید.

اکسسوری‌های کاربردی منزل

وسایل کاربردی منزل در کنار کیفیت که لازمه هر وسیله‌ای است، نیاز به زیبایی هم دارند. با ست کردن اکسسوری‌ها و ایجاد هارمونی بین تمام وسایل منزل خانه شما زیباتر از همیشه خواهند شد.

در ادامه، 5 اکسسوری کاربردی منزل را که در زیبایی خانه شما نقش پررنگی ایفا می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

ساعت

اولین و مهم‌ترین چیزی که همه‌ی ما به دیوار خانه می‌زنیم، ساعت است. در جهان امروز زمان و مدیریت وقت مهم و حیاتی است، پس ساعت جز ملزومات خانه دسته‌بندی می‌شود.

برای خرید ساعت باید به چند نکته مهم توجه کنید؛ اول شکل ساعت است. از آنجا که ساعت جز لوازم دکوری محبوب تمامی جوامع است، در اشکال و ابعاد متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. برای همین دست شما در انتخاب باز است.

اکسسوری‌ برای زیباتر شدن منزل

اگر مبلمان و دکوراسیون منزل شما گوشه‌های تیز و اشکال مربع و مستطیل دارد، پیشنهاد انتخاب یک ساعت چهارگوش است.

درصورتی که دکوراسیون منزل شما با وسایل گرد و بدون گوشه‌های تیز چیده‌شده است، پیشنهاد ما انتخاب یک ساعت گرد است.

البته به‌جز ساعت‌های دیواری متنوع، ساعت‌های ایستاده نیز طرفداران خود را در بازار دارند که با دیزاین‌های کلاسیک همخوانی بیشتری دارند.

آینه

اکسسوری‌ برای منزلبرخی افراد آینه را مختص اتاق‌خواب و میز آرایش می‌‌دانند، اما آینه می‌تواند یک اکسسوری منزل عالی برای پذیرایی و خانه هم باشد.

آینه‌کاری از هنرهای قدیمی ایرانی است و شما می‌توانید با هزینه مناسبی یک آینه‌کاری کوچک روی یکی از دیوارهای پذیرایی داشته باشید.

به جز آینه کاری می‌توانید در راهرو خروجی خانه یک آینه‌قدی با قابی شبیه دیگر وسایل منزل نصب کنید تا این فضای خالی با اکسسوری هوشمندانه زیبا شود.

لوستر و آباژور

آباژور و لوستر از زیباترین و مهم‌ترین ابزاری هستند که برای روشنایی و زیبایی منزل به کار می‌روند. نور ماهیت درخشنده‌ای دارد و می‌توان در زیبایی خانه نقش مهمی ایفا کند.

لوستر می‌تواند از جنس فلز، شیشه، چوب و به اشکال بسیار متنوع تولید شود. انتخاب بین این‌همه لوستر با توجه به دیزاین منزل و دیگر وسایل بزرگ لوستری را انتخاب کنید که هم نور مناسبی به فضا بدهد هم با دیزاین خانه شما و هماهنگ باشد. اکسسوری‌ منزل

آباژور نوردهی موضعی دارد و به همین خاطر از آن در کنار مبل و صندلی یا در گوشه خانه استفاده می‌شود. آباژور می‌تواند با مبل و میز پذیرایی شما ست شود، یا با لوستر و تابلوها هماهنگ باشد، انتخاب با شماست.

میز عسلی و میز مطالعه

در گفتمان عامیانه به میز کنار مبل، میز عسلی می‌گویند. میزهای عسلی بیشتر عضوی از سرویس مبلمان هستند اما در صورتی که قصد دارید میزها را به‌صورت جداگانه تهیه کنید، باید به هماهنگی طرح و رنگ آن با چوب‌های مبل و میز پذیرایی توجه کنید.

در گوشه هر خانه‌ای یک‌جای خالی و کنج چیده نشده‌ای وجود دارد. پیشنهاد ما برای پرکردن این کنج، یک صندلی راحتی و یک میز مطالعه است. شما می‌توانید در وقت خالی خود از این کنج دلنشین برای استراحت استفاده کنید.

جا دستمالی و سطل زباله

هنگام پذیرایی یک جای دستمال‌کاغذی و سطل‌آشغال مورد‌نیاز است. پس بهتر است آنها یک ست و مناسب میز پذیرایی و دیزاین منزل شما باشند.

ست جا دستمالی و سطل زباله در پذیرایی از مهمان وسایل مهمی هستند. شما می‌توانید آنها را با سرویس مبلمان، میز و یا به‌عنوان یک عضو منحصربه‌فرد در خانه خود قرار دهید.

اکسسوری‌های دکوری منزل

بعد از ظروف کاربردی که وظایف اولیه آنها رفع نیازهای مصرف‌کننده است، سراغ اکسسوری منزل دکوری می‌رویم که نقش آنها تزئین و زیباتر کردن خانه است.

اکسسوری یا وسایل دکوری بسیار گسترده هستند و می‌توان ساعت‌ها درباره آن صحبت کرد، ما برای راحتی شما 4 دسته از اکسسوری دکوری منزل را که بیشتر کاربرد دارند و در دسترس‌تر هستند را موردبررسی قرار می‌دهیم.

تابلو و قاب عکس

سفیدی دیوار‌های خانه بعضا چشم را پس می‌زند. به همین خاطر تزئین دیوارها با تابلو، ساعت و قاب عکس اهمیت بالایی دارد.

برخی افراد علاقه‌ای به نصب عکس‌های خانوادگی در اتاق پذیرایی ندارند که قابل‌درک است. اما نصب تابلو و دیوارکوب به‌تمامی افراد توصیه می‌شود.

انتخاب تابلو مناسب برای پذیرایی به نکات زیادی بستگی دارد، به‌عنوان‌مثال رنگ، سبک، قاب و تعداد تابلو، بهترین راه انتخاب تابلوی مناسب برای پذیرایی توجه به رنگ و هارمونی رنگی با دیگر وسایل خانه است.

تابلو می‌تواند جلوه خانه و اتاق پذیرایی شما را چندبرابر کند، پس در انتخاب آن به نکاتی که در بالا گفتیم توجه کنید.

مجسمه و شمع

وقتی صحبت از تزئین خانه و اکسسوری منزل در میان باشد، مجسمه نقش پررنگی در دکور خانه ایفا می‌کند. از تندیس‌های یونانی تا اشکال مفهومی مدرن، مجسمه همیشه طرفداران خود را داشته و دارد.

به‌خاطر همین، استفاده از آن در تزئین خانه تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه خانه دارد. پس مجسمه را جدی بگیرید.

برای ایجاد یک فضای آرام، شمع کمک بسیاری می‌کند. امروزه شمع در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود پس شما می‌توانید با توجه به چیدمان منزل خود یک شمع برای اتاق پذیرایی تهیه کنید.

گلدان

گل ‌و‌گیاه منبع سرزندگی و نشاط در خانه هستند و گلدانی که انتخاب می‌کنید به اندازه خود گل‌وگیاه مهم است. گیاه‌های آپارتمانی، گل‌های طبیعی و مصنوعی، فرقی ندارد، تمام این‌ها می‌توانند در یک گلدان خوب، خانه شما را زیباتر کنند.

گلدان‌های بلند که نمی‌توان در آن گلی کاشت، برای کسانی که به خرید گل‌های فصلی علاقه دارند مناسب است. این نوع گلدان انواع بلور، کریستال، مس، برنج، چینی، سرامیک و… دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.

ظروف دکوری

ظروف گران‌قیمت و شکننده‌ای که ظاهر زیبایی دارند، به‌عنوان دکوری استفاده می‌شوند. استفاده از ظرف برای دکور بین ما ایرانیان فراگیرتر از کشورهای اروپایی است.

البته ظروف زیبایی که روزمره هم می‌توانند با توجه به رنگ و هارمونی، برای دکوری استفاده شوند. در خانه بعضی از ما، بوفه یا کابینتی وجود دارد که مخصوص چیدن ظروف دکوری است، برای تزئین این کابینت، می‌توانید از ظروف دکوری استفاده کنید.

خرید وسایل دکوری و اکسسوری منزل

اکسسوری و دکوری، بعضا نادیده گرفته می‌شوند، اما برای چیدمان یک خانه زیبا و پر از آرامش باید به هارمونی رنگی و وسایل دکوری توجه کرد.

کیفیت و کارایی برای اکسسوری منزل بسیار مهم است، چرا‌که این وسایل تزئینی و دکوری در‌معرض دید هستند. پس برای انتخاب آنها سراغ فروشگاهی مثل دیباگران www.dibagaran.com بروید، شما می‌توانید اکسسوری و وسایل دکوری منزل خود را با شرایط اقساطی خریداری کنید.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا