پزشکی و سلامت

چگونه کلسترول خود را کم کنیم؟ درمان گیاهی کلسترول بالا

درمان گیاهی کاهش کلسترول

رژیم غذایی نامناسب، استفاده ازغذاهای چرب وپرکالری، فرهنگ ناصحیح استفاده بیش از حد از غذاهای فوری نظی رپیتزا، سس مایونز، فرهنگ نادرست مصرف زیاد گوشت قرمز در جامعه و زندگی کم تحرک ماشینی درکشور ما، باعث شده است افراد زیادی به مشکل بال ابودن چربی و کلسترول خون یا چاقی مبتلا باشند.

 در اینجا به داروهای خانگی که برای کنترل کلسترول بالا استفاده می‌شود، اشاره می‌کنیم.

چگونه کلسترول خود را کم کنیم؟درمان گیاهی کلسترول بالا

تخم گشنیز

تخم گشنیزرا پودرکرده دوقاشق چایخوری ازآن رادریک فنجان آبجوش ریخته ودر روز بنوشید. همچنین می‌توانید شیر، شکر و هل به آن اضافه کنید و به عنوان جایگزینی برای چای روزانه بنوشید. اگر پودر دانه گشنیز را نداشته باشید، به سادگی از دانه‌های گشنیز  یا خشک شده آن، پودر درست کنید.

پیاز

پیاز قرمز در مبارزه با کلسترول بالا مفید است. دانشمندان در هنگ کنگ نشان دادند که پیاز در کاهش کلسترول بد و بالا بردن سطح کلسترول خوب مفید است. این، به نوبه خود، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

  • آب پیاز و عسل از هر کدام یک قاشق چای خوری مخلوط کنید. یک بار در روز بنوشید.
  • یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را به یک فنجان دوغ اضافه کرده و هر روز بنوشید همچنین از پیاز، زنجبیل و سیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی، به عنوان یک عامل طبیعی در کاهش غلظت چربی است. یک قاشق چای خوری از پودر انگور فرنگی هندی خشک شده، در یک لیوان آب گرم بریزید. هر روز با معده خالی بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب، سطح کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک درمان خانگی برای بیماری رفلکس اسید، فشار خون بالا، نقرس و عفونت تنفسی فوقانی، است. در یک لیوان آب، یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک ریخته و به مدت یک ماه، دو یا سه بار در روز بنوشید.

شما می‌توانید به تدریج میزان سرکه سیب را به دو قاشق غذا خوری در هر شیشه افزایش دهید. اگر طعم سرکه سیب را دوست ندارید، ممکن است آن را با آب پرتقال، آب سیب، آب انگور یا دیگر آب میوه‌های تازه مخلوط کنید.

آب پرتقال

نوشیدن سه فنجان آب پرتقال تازه، روزانه می‌تواند کمک بزرگی در کاهش میزان کلسترول خون به طور طبیعی انجام دهد. آب پرتقال خالص روزانه می‌تواند کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش دهد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای درمان خانگی مبارزه با کلسترول بالا، مفید است. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است.روغن نارگیل آلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید یک تا دو قاشق غذاخوری از این روغن را هر روز استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

یک و نیم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده یا یک فنجان از سبوس جو دو سر، حاوی حدود سه گرم فیبر محلول، بتا-گلوکان است. همچنین می‌توانید از میوه‌ها و آجیل مانند سیب، موز، توت فرنگی، گردو به بلغور جو دوسراضافه کنید تا فایده‌اش زیادتر شود.

روغن ماهی

روغن ماهی و ماهی‌های چرب مانند ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی آزاد، ساردین و مانند آن شامل اسیدهای چرب امگا۳ هستند. تری گلیسیرید پایین آن، از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. حدود یک تا چهار گرم روغن ماهی در روز مصرف کنید. اگر رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری دارید، حتما اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

آجیل

گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، پسته و دیگر آجیل‌ها و دانه‌ها در کنترل کلسترول بالا مفید هستند؛ زیرا غنی از استرول‌های گیاهی و فیبر است، به ویژه، گردو برای کاهش سطح کلسترول و  تری گلیسرید ها کمک می‌کند در مصرف آن زیاده‌روی نکنید همچنین غلات سبوس دار و دیگر غذاهای فیبر دار هم مصرف کنید.همراه با این داروهای خانگی، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید. به علاوه، یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ث ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم در روز برای کمک به پایین آوردن کلسترول بسیار خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا