روانشناسی

عشق زندگی زناشویی را شیرین می‌کند

چگونه یک رابطه موفق می‌شود ؟

آیا به دنبال این هستید که بدایند چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه موفق می‌شود؟ یک مطالعه جدید بیشتر از همه‌چیز در کیفیت رابطه به رضایت قلبی خود شما اهمیت می‌دهد. با زندگی سالم همراه باشید تا در خصوص میزان تاثیر عشق در زندگی زناشویی آشنا شوید.

به نظر می‌رسد که شخصیت‌های شما لزوماً عامل تعیین‌کننده نیستند. این‌که آیا شما پنج ماه، پنج سال یا پنج دهه باهم بوده‌اید، هر زوج می‌خواهند راه‌هایی برای محکم‌تر و موفق‌تر کردن روابط خود بیابند. یک مطالعه جدید منتشرشده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم دقیقاً نشان داد که چه چیزی باعث ایجاد رابطه می‌شود.

این گروه تحقیقاتی اطلاعات بیش از 11000 زوج را که اطلاعات خود را ارائه می‌دادند، تجزیه‌ و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که خوشبختی شما در یک رابطه از جمله میزان رضایت یا قدردانی از شریک زندگی شما نشانگر موفقیت بیشتر از این است که شخصیت‌ها، با سبک یا پیشینه شما سازگار باشد یا خیر.

تاثیر عشق در زندگی مشترک
عشق در زندگی زناشویی

تجربه عشق در زندگی روزمره

سامانتا جوال، نویسنده این پژوهش و استادیار دانشگاه وسترن گفت: هنگامی‌ که یک رابطه رضایت‌ بخش است، نحوه شراکت شما مهم‌ترین است. روی این مسئله تمرکز کنید که چگونه آن شخص شما را احساس می‌کند. علم می‌گوید تجربه عشق در زندگی روزمره باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود.

محققان ویژگی‌های مشخصی را در روابط موردمطالعه شامل سن، درآمد، جنسیت و ویژگی‌های شخصیتی و همچنین میزان محبت، آسایش و پشتیبانی در یک رابطه ارزیابی کردند. آن‌ها دریافتند که پنج عامل که به‌احتمال‌زیاد موفقیت شما در یک رابطه را تعیین می‌کنند که یکی از آن‌ها شامل تعهد شریکتان است. قدردانی، رضایت جنسی، رضایت و درک همسر.

خصوصیات فردی که رضایت شخص را از مشارکت در زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد شامل رضایت از زندگی است.

تأثیر منفی افسردگی، اجتناب از پیوستن به جمع و اضطراب و دل‌ بستگی به خانواده رابطه را خراب می‌کند. عواملی مانند فشار مالی یا فشارهای خارجی خانواده‌ها نیز زندگی را خراب می‌کند.

جوال به سی آن گفت: به نظر می‌رسد که رابطه در جمع بهتر از وقت‌های دیگر خودش را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این رابطه خودش به‌ جای افرادی که رابطه را تشکیل می‌دهند، پویا است، برای کیفیت رابطه تعادل مهم‌ترین حالت است.

الیور روسی / ترجمه از یاهو لایف استایل

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا