آرایش و زیبایی

خواص چای برای زیبایی

تاثیر چای بر زیبایی پوست و مو

از جمله نوشیدنی های پرطرفدار در جهان چای است که ریشه در شرق آسیا دارد. امروز میخواهیم شما را بر تاثیر چای بر زیبایی آشنا کنیم.

آیا میدانستید چای چه تاثیری روی زیبایی مو و پوست دارد؟ حتما تاکنون چای را برای رفع خستگی و از روی عادت مینوشیدید. چای به دلیل داشتن کافئین بسیار محبوب است.

چای سبز و سیاه در تقویت پوست و مو تاثیر خوبی دارند. زیرا چای خاصیت آنتی اکسیدان دارد و از این رو در زیبایی شما تاثیر گذار است.

حالت دادن موها با چای

امروزه موهی حالت دار طرفداران زیادی پیدا کرده به گونه ای که انواع شامپوها و ماسکهای شیمیایی برای این امر ساخته شده است. اما توصیه ما برای حالت دار کردن موها این است که به جای استفاده از مواد شیمیایی از چای سبز استفاده کنید. بدین صورت که عصاره چای سبز و آب را مخلوط کرده و موهایتان را با آن حالت دار کنید. این مایع به رشد و تقویت موها هم کمک قابل ملاحظه ای میکند .

اسپری چای سیاه بعد از اصلاح روی صورت

در صورتی که بعد از بند انداختن ، اپلیدی یا هر روش زداییدن موها از صورت و بدن پوستتان ملتهب و خشک میشود و دچار خارش میشوید روی صورت و بدن خود چای سیاه را اسپری کنید.

درمان پف چشم

برای از بین بردن پف چشم هایتان یک چای کیسه ای بردارید و بعد از مصرف ، آن را در فریزر بگذارید تا کاملا خنک شود سپس آن را از فریزر در آورده و روی پف بگذارید. کافئین آن رگ های خونی را تحریک کرده و پف و سیاهی چشم را محو میکند.

از بین بردن بوی بد پا

وقتی پایتان بوی بدی میدهد آنها را با چای سیاه یا سبز شستشو دهید تا کامل بوی بد از بین برود.

رطوبت رسانی پوست

اگر پوست خشکی دارید مقداری چای سبز سرد شده با اسپری روی پوستتان بپاشید. ترکهای ناشی از خشکی پوست با چای از بین میرود و رطوبت به پوستتان باز میگردد.

مراقبت از مو با استفاده از چای

اگر موهایتان شکسته، بی حالت و خشک است چای را روی موهایتان اسپری کنید. چای سبز رشد موها را تسریع میبخشد و چای سیاه شکستگی موها را از بین میبرد.

در موارد گفته شده در بالا چای باید دم بکشد ، سرد شود و بعد از آن استفاده شود.

چرا کنارگونه‌های پوست صورتم پوسته‌ریزی و خارش دارد؟

زیبایی پوست صورت و بدن با شیر بادام

مراقبت از پوست و مو به روش دکتر علی اصیلیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا