آرایش و زیبایی

روغن ویتامین E درمانی برای افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست با روغن ویتامین E | در این مطلب می خواهیم در خصوص اثربخشی ویتامین ای E برای رفع افتادگی پوست و خواص روغن ویتامین E برای پوست صحبت کنیم.

یکی دیگر از راه های درمان و جلوگیری از افتادگی پوست استفاده از روغن ویتامین E است. این ویتامین برای سفتی پوست بسیار اثربخش است.

افزایش سن، قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، کاهش وزن و ژنتیک از دلایل افتادگی پوست هستند. روش های بسیاری برای حفظ طراوت پوست و درمان شل شدگی وجود دارد اما روش های طبیعی برای داشتن پوستی سفت نیز وجود دارد. برای نمونه هر شب قبل از خواب و هر روز صبح به پوست صورتتان حتما  مرطوب کننده بمالید.

یکی دیگر از راه های درمان و جلوگیری از افتادگی پوست استفاده از روغن ویتامین E است. این ویتامین برای سفتی پوست بسیار اثربخش است. ویتامین E ، آنتی‌اکسیدانی طبیعی است که از آسیب‌ِ رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود پوستی سفت و درخشان و البته سالم داشته باشید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که در سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها، ماهی و میوه ها پیدا می شود.  

استفاده موضعی از ویتامین E می تواند در قالب عصاره روغن استفاده شده برای پوست و موهای شما برای رشد و تغذیه آنها مفید و موثر باشد.

خواص روغن ویتامین E
خواص روغن ویتامین E برای پوست

مواد مورد نیاز:

4 کپسول ویتامین E

روش استفاده:

کپسول ویتامین E را با سوزنی تمیزسوراخ کنید و روغن داخل آن را بگیرید. روغن را حدود ۱۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید روغن چندساعت روی پوست‌ به همین حال هرشب باقی بماند. استفاده از این روغن محدودیت زمانی ندارد و می توانید هرشب برای داشتن پوستی سفت از آن استفاده کنید.

روغن آووکادو، روغن رزماری وروغن نارگیل از دیگر روغن هایی است که برای جلوگیری از افتادگی پوست توصیه می شود.پوستتان را با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون،خردل ویا رزماری ماساژ دهید. این کار پوستتان را سفت کرده و قابلیت ارتجاعی دارد.. آب نیز برای درمان شل شدن پوست بسیار تاثیر دارد. آب  قابلیت ارتجاعی به پوست شما می دهد. آب به پوست شما رطوبت می رساند و باید روزی حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

 ورزش  صورت نیز عضلات صورت را سفت تر می کند. هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها به سمت چشم بیاورید . این ورزش را هرروز تکرار کنید.

ویتامین آ به گفته پزشکان باعث تولید کلاژن در بدن و پوست می شود.این.ویتامین همچنین می تواند جلوی شل شدگی پوست را بگیرد ، این ویتامین در بسیاری از کرم های مرطوب کننده وجود دارند. بتاکاروتین مانع رسیدن پرتوهای فرابنفش خورشید به پوست می شود و جلوی صدمه دیدن پوست را می گیرد.

بیشتر بخوانید : نکاتی در خصوص زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا