آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه مربای کامکوات

مربای کامکوات | اگر به دنبال یک مربای خوش عطر و خوش‌طعم برای صبحانه هستید،این مربا را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه طرز تهیه این مربا متفاوت و خوشمزه را برایتان آورده‌ایم.

کامکوات چیست ؟

کامکوات پرتقال تزیینی کوچک یا همان پرتقال مینیاتوری است. داخل کامکوات بافتی شبیه به پرتقال و فشرده‌تر دارد. به همین دلیل در طرز تهیه مربا کامکوات این میوه را با پوست استفاده می‌کنند.

مواد لازم مقدار
کامکوات 1 کیلو
شکر 500 گرم
آب  1 لیوان
گلاب نصف پیمانه
پودر هل سبز 1/4 قاشق مرباخوری
آبلیمو نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای کامکوات

مربای کامکوات

کامکوات را خوب بشویید و با چنگال روی پوست آن چند سوراخ ایجاد کنید. برای اینکه تلخی پوست کامکوات گرفته شود باید آنها را چند بار در آب جوش بجوشانید. برای این کار کامکوات ها را داخل آب در حال جوش بریزید تا به مدت 10 دقیقه بجوشند. سپس با آب سرد آبکشی کنید و این کار را 3 بار تکرار کنید و هر بار آن را با آب سرد آبکشی کنید.

در قابلمه ای مناسب یک لیوان آب را با نصف لیوان گلاب و شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. سپس آبلیمو و کامکوات های آماده شده را اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا مربا به مدت 1 ساعت بجوشد تا غلیظ شود.

در آخر پخت مربا، قبل از اینکه از روی حرارت برداشته شود هل سبز و زیره را بریزید و مربا را از روی حرارت بردارید.

روی قابلمه را با یک دستمال پارچه ای بپوشانید و به مدت 24 ساعت در یک گوشه غیر از یخچال قرار دهید تا سرد شود و خوب جا بیفتد. سپس داخل شیشه های دلخواه بریزید و در  یخچال قرار دهید.

این مربا را هم به عنوان صبحانه و هم همراه چای میتوان سرو کرد.همچنین به دلیل ظاهر زیبای این مربا میتوانید در تزیین انواع کیک و شیرینی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه مربا به

ترشی کامکوات خانگی

چگونه مربا شکرک نمی زند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا