پزشکی و سلامت

اگر کبد چرب دارید این غذاها را نخورید

اگر دچار بیماری کبد چرب هستید باید از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید. این غذا ها می توانند سبب افزایش وزن و قند خون شوند. اگر کبد چرب دارید باید بسیار مراقب سلامتی خودتان باشید.

اگر دچار کبد چرب هستید از مصرف ۶ غذا خودداری کنید:

۱٫ الکل

الکل عامل اصلی بیماری های مختلف کبد از جمله کبد چرب می باشد.

۲٫ شکر زیاد

از مصرف غذاهای دارای قند زیاد مانند آب نبات، شیرینی، لیموناد و آب میوه خودداری کنید. افزایش قند خون می تواند سبب افزایش حجم چربی در کبد شود.

۳٫ غذاهای سرخ کردنی

غذاهای سرخ کردنی حاوی میزان بالای چربی و کالری هستند.

۴٫ نمک

مصرف زیاد نمک سبب ایجاد تشنگی و دریافت آب زیاد می شود. سعی کنید میزان سدیم مصرفی روزانه خود را به کمتر از ۱۵۰۰میلی گرم در روز برسانید.

۵٫ برنج،نان و پاستا سفید

سفید بودن این غذاها اشاره به داشتن آرد فرآوری شده دارد که می تواند نسبت به سایر دانه ها به دلیل کمبود فیبر، به میزان بیشتری سبب افزایش خون گردد.

۶٫ گوشت قرمز

گوشت گاو و غذاهای گوشتی حاوی میزان زیادی از اسید های چرب اشباع هستند.

راهکارهای دیگر جهت بهبود بیماری کبدی

علاوه بر رژیم غذایی، با تغییر در برخی امور روزانه و زندگی نیز می توان به سلامت کبد خود کمک کرد.

همراه رژیم غذایی ورزش کنید

این کار به کاهش وزن و کنترل بیماری های کبدی کمک می کند. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل ۳۰دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید.

پایین آوردن سطح کلسترول

جهت کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید خود همواره به میزان قند و چربی های اشباع دریافتی خود دقت کنید و اگر با ورزش و رژیم غذایی موفق به پایین آوردن سطح آنها نیستید می توانید با مشورت پزشک از داروهای مناسب استفاده کنید.

کنترل بیماری دیابت

معمولا بیماری دیابت و کبد چرب همزمان رخ می دهند. رژیم غذایی مناسب و ورزش به کنترل هر دو بیماری کمک شایانی می کند. و اگر از قند خون بالا رنج می برید می توانید طبق دستور پزشک از داروهای مناسب جهت کاهش قند خون استفاده کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

آربن ابراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا