پزشکیدانستنی ها

چند راه جادویی برای جنگ با کرونا !

راهکارهای جادویی برای مبارزه با ویروس کرونا

تا به امروز هیچ واکسن یا دارویی خاص برای COVID-19 وجود ندارد اما با مجله «زندگی سالم» همراه شوید تا راهکارهای ساده‌ای برای جلوگیری از بیماری کرونا به شما بیاموزد!

درمان کرونا فعلاً تحت بررسی است و از طریق کار آزمایی بالینی در کشورهای پیشرفته دنیا  آزمایش می‌شود.

اگر احساس بیماری دارید اصلا نترسید فعلا باید استراحت کنید،ترس دشمن کرونا است؛ مایعات زیادی بنوشید و غذای مغذی بخورید. در یک اتاق جدا از سایر اعضای خانواده بمانید و در صورت امکان از یک حمام اختصاصی استفاده کنید. سطوح لمس شده توسط خود را اغلب تمیز و ضدعفونی کنید.

اگر همه سبک زندگی سالم خود را در خانه حفظ کنند،ویروس زودتر دنیا را ترک می کند.

اول از همه  یک رژیم غذایی سالم داشته باشید،سعی کنید بیشتر بخوابید، کتاب بخوتنید فیلم ببینید و فعال بمانید و از طریق تلفن یا اینترنت ارتباط اجتماعی با عزیزان خود رت برقرار کنید. کودکان در مواقع دشوار نیاز به عشق و توجه اضافی از بزرگسالان دارند. تا حد ممکن مرتباً با برنامه‌های کودک  و برنامه‌های منظم ورزشی به آنها کمک کنید.

طبیعی است که در هنگام بحران احساس غم، استرس یا سردرگمی‌کنید. صحبت با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید، مانند دوستان و خانواده، می‌تواند کمک کند حس بهتری پیدا کنید. اگر احساس غرق شدن در استرس کرونا می‌کنید، با یک پزشک آنلاین یا مشاور بهداشت تلفنی صحبت کنید.

دستورات ساده اما جادویی

مرتب دستان خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آن‌ها را با آب و صابون بشویید.

شستن دستان با آب و صابون یا استفاده از مالش دست با الکل باعث از بین رفتن ویروس‌هایی می‌شود که ممکن است روی دستان شما ماندگار شده باشد.

حداقل بین 1 متر ونیم (3 فوت) فاصله بین خود و هر کس که سرفه می‌کند یا عطسه می‌کند، حفظ کنید.

هنگامی‌که فرد سرفه می‌کند یا عطسه می‌کند، قطرات مایع کوچکی از بینی یا دهان او که ممکن است حاوی ویروس باشد،به اطراف می‌پاشند. اگر خیلی نزدیک هستید، در صورت سرفه شدن فرد مبتلابه این قطرات، ویروس COVID-19 از راه نفس وارد ریه شما می شود.

 از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید

دست‌ها بسیاری از سطوح را لمس می‌کنند و می‌توانند ویروس‌ها را حتی انتخاب کنند. پس از آلوده شدن، دست‌ها می‌توانند ویروس را به چشم، بینی یا دهان منتقل کنند. ازآنجا ویروس می‌تواند وارد بدن و شمارا بیمار کند.

اطمینان حاصل کنید که شما و اطرافیان، بهداشت تنفسی خوبی را دنبال می‌کنید. این به معنای پوشاندن دهان و بینی شما با آرنج یا بافت خم‌شده هنگام سرفه یا عطسه است. سپس بلافاصله لباس و بافت مورداستفاده را دور بریزید.

قطره‌های حاوی عطسه وسرفه ویروس را گسترش می‌دهند. با رعایت بهداشت مناسب تنفسی، از افراد اطراف خود در برابر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و COVID-19 محافظت می‌کنید.

اگر احساس ناخوشایندی کردید در خانه بمانید. اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید، از پزشک معالج کمک گرفته  و البته ابتدا  از قبل تماس تلفنی بگیرید. دستورالعمل‌های مقام بهداشت محلی خود را دنبال کنید وقرنطینه ها را رعایت کنید.

مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد وضعیت منطقه شما راخواهند داشت. تماس با ارائه‌دهنده خدمات درمانی شما اجازه می‌دهد تا شمارا به‌سرعت به مراکز درمانی صحیح هدایت کند. این کار همچنین از شما محافظت می‌کند و به جلوگیری از انتشار ویروس‌ها و سایر عفونت‌ها کمک می‌کند.

در صورت امکان، از مسافرت به اماکن قرمز خودداری کنید

به‌خصوص اگر فرد مسن‌تری هستید یا به دیابت، بیماری قلبی یا ریوی مبتلا هستید فعلاً سفر نکنید.

شانس بیشتری برای ابتلا به COVID-19 در مناطق دیگر و در وسایل ارتباطی وجود دارد.

در صورت سفر مرتباً دستان خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آن‌ها را با آب و صابون بشویید.

شستن دستان خود با آب و صابون یا استفاده از مالش دست الکل باعث از بین رفتن ویروس‌هایی می‌شود که ممکن است روی دستان شما باشد.

ترجمه تیم مجله اینترنتی زندگی سالم از مقالات علمی یاهو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا