پزشکی و سلامت

داروهای گیاهی برای تسکین کمردرد

تسکین کمردرد با داروهای گیاهی | کمردرد یکی از شایع‌ترین شکایاتی است که بیماران را به مطب پزشکان می‌کشاند.  اگرچه در صورتی که درد شما شدید است باید همیشه به پزشک مراجعه کنید، اما روشهایی هم برای تسکین کمر درد در خانه وجود دارد.

داروهای طبیعی متنوعی برای تسکین کمر شما وجود دارد که می‌تواند به کاهش مصرف داروها کمک کرده و یا فواید بیشتری نسبت به درمان دارویی موجود در شما ایجاد کند. به این راهکارهای طبیعی تسکین درد نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

تسکین کمردرد با داروهای گیاهی

تسکین کمردرد با داروهای گیاهی

1- آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا قرن‌هاست که به دلیل فواید درمانی، دارویی و آرایشی شناخته شده است. این گیاه از نظر خواص درمانی در فرهنگ‌های مختلفی از جمله یونان، مصر، هند، مکزیک، ژاپن و چین مورد استفاده قرار گرفته است.

آلوئه‌ورا خاصیت ضد التهابی نیز دارد. از ژل آلوئه‌ورا به طور سنتی برای کاهش دردهای مفصلی روی پوست استفاده می‌شود.

یکی از اثراتی که به آلوئه‌ورا نسبت داده شده است، ترمیم زخم‌ها و ترومای سطحی پوست است. همچنین، پس از استفاده از این دارو، کاهش درد در محل ضربه دیده می‌شود.

2- پوست بید سفید

پوست بید سفید به دلیل اثرات ضد تب و ضد درد در سراسر جهان استفاده می‌شود. مصریان باستان از این گیاه برای تسکین درد و التهاب استفاده می‌کردند. پوست بید برای تسکین انواع مختلف درد مانند درد روماتیسمی، کمر درد، دندان درد، سردرد و گرفتگی‌های قاعدگی مصرف می‌شود. این دارو همچنین برای درمان گلو درد، تب و سردرد همراه با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و آنفلوانزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- سورنجان

سورنجان یکی از خانواده گیاهان گل‌حسرتیان است و بیش از 100 گونه از این گیاه در سراسر جهان وجود دارد. ماده اصلی فعال این گیاه کلشی‌سین، نوعی آلکالوئید است که در کنترل درد و التهاب موثر است.

4- زنجبیل

زنجبیل یک ادویه بسیار معروف است که 80٪ آن در چین رشد می‌کند. بیش از 2500 سال است که در چین از زنجبیل به عنوان یک ماده ضد التهابی برای بیماری‌های اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مواد شناخته شده بی‌شماری مانند گینجرول، بتا کاروتن، کپسایسین، کافئین اسید و کورکومین است. علاوه بر این، سالیسیلات یکی دیگر از اجزای موجود در زنجبیل است.

5- میوه گل رز

میوه گل رز (یا گل سرخ) به عنوان منبع خوبی از ویتامین C و پلی فنول‌ها، میوه شبیه گیاه گل رز است. این روش درمانی در چندین تحقیق در بیماران مبتلا به آرتروز، آرتریت روماتوئید و کمردرد به طور موثر مورد استفاده قرار گرفته است.

درمان‌های خانگی برای کمردرد

تسکین کمردرد با داروهای گیاهی

درمان‌های خانگی برای کمردرد

1- سرد

هنگامی که کمردرد یا هر درد دیگری دارید، استفاده از سرما موثر است. همچنین برای کاهش التهاب و تقویت کنترل درد بسیار مهم و ضروری است. اگر دچار درد متشعشع در اندام تحتانی هستید، به جای پاها در کمر از یخ استفاده کنید.

2- گرما

گرما به کاهش کشیدگی عضله و کاهش تنش کمک می‌کند و می‌تواند به افزایش دامنه حرکت و کاهش درد نیز کمک کند. نگذارید پد گرمایی بیش از حد داغ شود و هر بار بیش از یک ساعت از آن استفاده نکنید. گرمای بیش از حد شدید ممکن است به پوست شما آسیب برساند و منجر به مشکلات بیشتری شود. همچنین می‌توانید با استفاده از ماساژورهای کمر که متخصص پیشنهاد داده، تنش را کاهش دهید.

همچنین بخوانید : گرما درمانی و سرما درمانی

3- داروهای بدون نسخه

سایر داروهای کمر درد که سریع عمل می‌کنند داروی درد بدون نسخه هستند. تیلنول یا استامینوفن اصلا برای رگ به‌رگ شدگی و کشیدگی عضلانی توصیه نمی‌شود. اگر به کمرتان آسیب رسانده‌اید، بهترین درمان یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی یا NSAID است. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی معمول شامل  Advil( ایبوپروفن) و Aleve (ناپروکسن) هستند. این داروها دارای اثرات ضد التهابی برای کاهش درد هستند. با پایین نگه داشتن التهاب، درد شما کاهش می‌یابد و شما قادر به حرکت هستید. اما مراقب باشید، مواردی وجود دارد که ایبوپروفن به کار نمی‌آید‌، و می‌تواند خطرناک باشد.

4- استراحت

وقتی می‌خواهید کمر درد را به طور طبیعی تسکین دهید، استراحت بسیار مهم است. هر چند ما در مورد استراحت در تختخواب صحبت نمی‌کنیم. دو یا سه روز از فعالیت‌های معمول خود مانند رفتن به ورزشگاه، که می‌تواند درد را بدتر کند و منجر به آسیب دیدگی بیشتر عضلات پشت شود، مرخصی بگیرید. اما کشش ملایم و راه رفتن کم مشکلی ندارد. در حقیقت، تصور می‌شود ورزش برای پیشگیری و تسکین کمردرد مزمن مفید است. محققان توصیه می‌کنند با انجام حرکات کششی یا هوازی 2 تا 3 روز در هفته، عضلات خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید : ورزشهای مناسب برای درمان کمردرد

دسترسی به منبع :Herbal medicines to Alleviate back pain

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا