تغذیه سالم

زندگی سالم با تغذیه سالم!

برای زندگی سالم چه غذاهایی بخوریم ؟

زندگی سالم به معنای خوردن انواع غذاها از هر گروه غذایی است. حال برای زندگی سالم چه غذاهایی بخوریم ؟

غلات، پروتئین ها، سبزیجات، میوه ها و لبنیات، برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری، رسیدن به و حفظ وزن سالم، احساس خوب و داشتن انرژی از بدن استفاده می کنند.

فعالیت جسمی  از جمله فعالیت هایی که باعث افزایش ضربان قلب و تقویت عضلات شما می شود.

زندگی سالم همچنین به معنای مراجعه به پزشک یا پرستار برای معاینات منظم، هر شب خواب زیاد، مدیریت استرس، محافظت از خود در برابر آفتاب و ترک سیگار است.

برای شروع در مسیر زندگی سالم تر، این مقاله را در مورد پیشنهادات کاهش وزن بدون تغییر رژیم غذایی خود بخوانید.

قبل از رفتن به خرید سوپر، به این لیست مواد غذایی سالم قلب نگاهی بیندازید. در اینجا لیست خرید کاهش وزن در بودجه سالم وجود دارد.

آب بنوشید

 گام آسان برای تعیین مقدار آبی که باید بنوشید این است که مقدار کالری که می خورید تبدیل به میلی لیتر کنید. از چقدر شروع کنید:برای مثال، فرد معمولی که حدود 1500 تا 2000 کالری مصرف می کند باید در حدود 1.5 تا 2 لیتر آب در روز مصرف کند.

سبزیجات

 سبز، بنفش و نارنجی انواع سبزیجات مختلف با رنگ های مختلف بخورید. سبزیجات مختلف رنگی دارای مزایای متفاوت هستند، برای مثال سبزیجات برگ سبز تیره  ویتامین A، C، E و K دارد در حالی که سبزیجات بنفش مانند بادمجان می توانند به عنوان ضد سرطان عمل کنند (باعث کاهش سرطان می شوند). برای اطمینان از بدست آوردن همه ویتامین ها سعی کنید در روز از تمام انواع سبزیجات استفاده کنید.

لاغر بشوید

 بدست آوردن وزن مناسب به معنی تمرین در تمام ساعات نیست. آن را به آرامی، با یک برنامه 3 روز در هفته 30 تا 45 دقیقه تمرین کنید که می تواند شامل پیاده روی یا دویدن باشد و سپس آن را کمی افزایش دهید و جلسات قدرت / وزنه را درج کنید.

شکلات تلخ بخورید

شکلات تیره یا پودر کاکائو برای شما مفید است. شکلات که در مغازه ها دیده می شود یا به طور مرتب فروخته می شود، کاکائو بسیار کمتری دارد و به عنوان اولین عنصر، شکر بیشتر است. شکلات معمولی خود را با نوع تیره تر (حداقل 70٪) یا پودر کاکائو عوض کنید. کاکائو تلخ به شما مقدار عظیمی از آنتی اکسیدان ها و سایر مزایا را می دهد.

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا