فرهنگ و هنر

انتقاد از استفاده ابزاري از عکس بازيگران

  • اميرحسين رستمي :
  • بانی فیلم آنلاین: امير حسين رستمي گفت: چندي پيش در فيلمي حضوري کوتاه داشتم که بعد از پخش آن از پوستر روي جلد و نحوه چاپ شدن عکسم متعجب شدم.

اين بازيگر در گفت و گو با ««بانی فیلم»» افزود: «به تازگي فيلمي از من با نام «با من از عشق بگو» وارد شبکه نمايش خانگي شده که بنا به تداخل زماني با يک پروژه ديگر تنها در يک پلان از آن حضور يافتم ولي متأسفانه گروه توليد اين فيلم در اقدامي غيرحرفه اي عکس من را در کنار ديگر بازيگران اصلي کار چاپ کرده اند و اين به هيچ وجه حرفه اي نيست».
او اضافه کرد: «سال گذشته هنگام تصويربرداري سريال «دودکش»، فريد کلهر کارگردان «با من از عشق بگو» پيشنهاد بازي در اين فيلم را مطرح کرد که با توجه به فشردگي کار آقاي لطيفي به آنان تأکيد کردم تنها هفت روز مي توانم سر صحنه آنان حاضر شوم. کلهر در ابتدا موافقت کرد و گفت که تصويربرداري را به صورت رج زني انجام مي دهيم تا خللي در پروژه «دودکش» ايجاد نشود».
اين بازيگر افزود: «با توجه به دوستي با مهران احمدي بازيگر اين کار و شناختي که از خود کلهر داشتم بازي در اين فيلم را قبول کردم. در زمان آغاز تصويربرداري نيز بنا به شرايط حرفه اي هر هفت روز سر صحنه حضور يافتم ولي دريغ از يک پلان. با اين حال در روز آخر از قراردادم تنها در يک سکانس مقابل دوربين رفتم که آن هم مورد قبول کارگردان واقع نشد. بعد از اتمام قراردادم در اين پروژه بايد سر صحنه «دودکش» حضور مي يافتم و به همين دليل طبق توافقي که با گروه توليد «با من از عشق بگو» انجام دادم حضورم منتفي شد و قرار شد اين نقش نيز در فيلمنامه حذف شود».
رستمي اضافه کرد: «حالا بعد از پخش اين فيلم در شبکه نمايش خانگي با مشاهده آن در کمال تعجب متوجه شدم که اين نقش در آن سکانسي که مورد نظر کارگردان نيز نبوده حذف که نشده هيچ، حتي در پوستر نيز از من به عنوان يکي از بازيگران نقش اصلي استفاده کرده اند».
اين بازيگر در پايان گفت: «اين اقدام به هيچ وجه حرف اي نيست و به نظرم نام آن را جز توهين به شعور مخاطب چيز ديگري نمي توان گذاشت. بيشتر از همه از سوءاستفاده هايي که از دوستي هايمان مي شود حالم بد است. باور کنيد حتي به دليل اينکه مقابل دوربين نرفتم، دستمزد کاملم را نگرفتم و حتي آن را پيگيري نکردم. در واقع معتقدم اين پول حرام است زيرا انصاف نيست در قبال کاري که انجام نداده ام مبلغ کامل دستمزدم را بگيرم. ولي با مشاهده عکسم روي جلد اين فيلم از توهين به شعور مخاطب و سوءاستفاده از دوستي ها بسيار ناراحت شدم و اميدوارم در آينده مقداري براي رفاقت هايمان احترام بيشتري قائل باشيم».

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا