آشپزی و آشپزخانه

تاکو؛ وعده جذاب افطاری

تاکو از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی

درمیان  غذاهای خوشمزه و تند مکزیکی، نام تاکو حرف اول را میزند. این غذای خوش‌طعم از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی است که می توان برای افطاری ساده ولذیذ درست کرد.

این نان که داخل نان تورتیلا سرو می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی در لایه میانی است که اغلب با گوشت مرغ و سبزیجات معطر به‌ همراه سس سالسا یا سس آوکادو سرو می‌شود. تاکو با نوشیدنی‌های مکزیکی، تجربه‌ای فراتر از غذاهای عادی مکزیکی را به شما می‌دهد.

تاکو؛ وعده جذاب افطاری
تاکو از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی

طرز تهیه نان تاکو :

در ظرفی آرد ذرت، نمک و روغن مایع را مخلوط کرده، آب ولرم را اضافه نموده و با هم مخلوط کنید تا خمیر یک دستی حاصل شود. روی سطح صافی آرد بپاشید و برای 4-3 دقیقه خمیر را ورز دهید تا زمانیکه نرم شود، سپس خمیر را درکیسه پلاستیکی قرارداده و 1 ساعت استراحت دهید. خمیر را به 12 گلوله کوچک تقسیم کنید.

روی سطح صافی آرد بپاشید، گلوله را روی دو عدد نایلون با وردنه نازک به شکل دایره باز کنید (برای منظم شدن تاکو می توا نید از قالب فلزی استفاده کنید)ودر روغن سرخ کرده و اواسط سرخ شدن از وسط تا کنید و به همان صورت نگه دارید تا حالت U بگیرد و با هر موادی که تمایل داشتید پر کنید و سرو نمایید.

طرز تهیه مایه:

در تابه کمی روغن مایع بریزید. پیاز را کمی تفت دهید. گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییرکند، سپس سریع سیر، ادویه و نمک و فلفل را اضافه نموده و تفت دهید و کمی آب اضافه کنید تا گوشت پخته شود و از مخلوط آماده شده همراه گوجه فرنگی، کاهو و پنیر پارمزان تاکوها را پر کنید و سرو نمایید .

این نان که داخل نان تورتیلا سرو می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی در لایه میانی است که اغلب با گوشت مرغ و سبزیجات معطر به‌همراه سس سالسا یا سس آوکادو سرو می‌شود. تاکو با نوشیدنی‌های مکزیکی، تجربه‌ای فراتر از غذاهای عادی مکزیکی را به شما می‌دهد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا