نوشیدنی

4 نوشیدنی عالی برای تقویت مغز

بعضی از نوشیدنی‌ها که ممکن است آنها را ساده بگیریم دارای مواد تشکیل دهنده ای مانند آنتی اکسیدان‌ها یا پروبیوتیک‌ها هستند که از عملکرد مغز پشتیبانی کرده و باعث تقویت عملکرد مغز می شوند. برخی نوشیدنی‌ها حاوی ترکیبات نوتروپیک طبیعی برای تقویت مغز هستند. در این مقاله می خواهیم ۴ نوشیدنی برای تقویت مغز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

قهوه

قهوه برای تقویت مغز
۴ نوشیدنی عالی برای تقویت مغز

قهوه در برابر بیماری آلزایمر نیز از انسان محافظت کند.  قهوه احتمالا پر مصرف‌ترین نوشیدنی این روزهاست. بیشتر فواید این نوشیدنی از کافئین موجود در آن است.کافئین در دوز‌های ۴۰ تا ۳۰۰ میلی گرم که معادل ۰.۵ تا ۳ فنجان (۱۲۰ تا ۷۲۰ میلی لیتر) قهوه می‌شود،به بهبود تمرکز، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه کمک می کند.

چای سبز

چای سبز برای تقویت مغز
تقویت عملکرد مغز

کافئین چای سبز بسیار کمتر از قهوه است. با این وجود، چای سبز نیز دارای دو ترکیب نوتروپیک التیانین و اپی‌گالوکاتچین گالات است.

مطالعات نشان داده اند که چای سبز موجب آرامش می شود، و همچنین در ترکیب با کافئین ممکن است توجه را بهبود ببخشد. چای سبز از تمرکز، توجه و حافظه پشتیبانی کند یا حتی با بیماری‌های انحطاط عصبی مبارزه کند.

آب پرتقال

آب پرتقال برای تقویت مغز
تقویت عملکرد مغز

آب پرتقال سرشار از ویتامین C است و یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) از آن می‌تواند ۹۳ درصد از ارزش روزانه این ویتامین را تامین کند. این ویتامین ممکن است فواید محافظت نورونی را ارائه کند.

یک بررسی که شامل ۵۰ مطالعه با حضور سوژه‌های انسانی می‌شد، نشان داد افرادی با بیشترین سطوح ویتامین C در خون خود یا بیشترین میزان مصرف این ویتامین از امتیاز‌های بهتری در زمینه توجه، حافظه، و زبان نسبت به آن‌هایی که کمترین میزان را در خون خود یا کمترین میزان مصرف را داشتند، برخوردار بودند.

لاته زردچوبه

لاته زرد چوبه برای تقویت مغز
۴ نوشیدنی عالی برای تقویت مغز

لاته زردچوبه که به نام «شیر طلایی» شناخته می‌شود، نوشیدنی ای گرم و خامه‌ای به رنگ زرد روشن است.

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورکومین است که ممکن است تولید فاکتور نورون‌زایی مشتق شده از مغز (BDNF) را در بدن افزایش دهد.

دستورالعمل و طرز تهیه لاته زردچوبه

مواد تشکیل دهنده:

  • دو فنجان شیر  
  • یک و نیم قاشق چایخوری (۵ گرم) پودر زردچوبه
  • شیرین کننده‌هایی مانند عسل یا استویا
  • پودر دارچین یا فلفل سیاه

آماده سازی:

  • شیر را روی حرارت کم به آرامی گرم کنید تا زمانی که داغ شود.
  • زردچوبه را به آن اضافه کرده و این ترکیب را از روی حرارت بردارید.
  • لاته را در یک لیوان یا ماگ ریخته و در صورت تمایل شیرین کننده و افزودنی تزئینی خود را به آن اضافه کنید.

نوشیدنی ها در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا